İçişleri Bakanlığınca acil çağrıların tek merkezde toplanması amacıyla kurulan 112 Acil Çağrı Merkezine gelen çağrıların yarısından fazlası asılsız ve gereksiz çağrılar olarak kayıtlara geçti.
Yozgat’ta 112 Acil Çağrı Merkezine asılsız ihbarda bulunan ve gereksiz yere meşgul edenlere birinci aramada bin 250 lira, tekerrürü halinde ise iki katı olarak 2 bin 500 lira idari para cezası uygulanıyor. Gereksiz çağrılar nedeniyle 112 Acil Çağrı Merkezinin iş yükünü arttığı gibi, acil müdahale bekleyen vatandaşlara ulaşmada da gecikmeler yaşanıyor.
112 Acil Çağrı Merkezi çalışanlarından Nidanur Çınar, gelen çağrıların yarısına yakınının asılsız ve gereksiz olduğunu belirterek, “Biz bu tür vakalarla sıklıkla karşılaşıyoruz. Aldığımız vakaların neredeyse yarısına yakını bu şekilde geliyor. Pasta tarifi soranlar oluyor, yazın düğünüzüm var düğünümüze gelin gibi sorular geliyor. Nöbetçi eczane soranlar ve hastane randevusu almak için arayanlar oluyor. Biz tabi gerekli yönlendirmeleri yapıp onlara yardımcı olmaya yine çalışıyoruz. Sosyal medya hesaplarımızı istiyorlar, tabii o sırada gerçek vakalara ulaşmada sıkıntı yaşıyoruz ya da geç ulaşabiliyoruz. Çok fazla ilginç durumlarla karşılaşıyoruz” dedi.
Çalışanlardan Rıfat Tekin de, “Yazın çok fazla düğüne davet ediliyoruz, yaş pasta tarifi isteyen çok oluyor. Genelde vatandaşlarımız yolda, dağda kaldık gibi asılsız ihbarlarda bulunuyorlar. Bunlar bizim zamanımızı alıyor ama yine vatandaşlarımıza en kısa sürede ulaşmaya çalışıyoruz” şeklinde konuştu.