Dijital eğitimde webiner dönemi

İlhami Şahin

Koronavirüs ekonomiden, sosyal hayata, iş dünyasından, ofis çalışmalarını yürüten beyaz yakalıların iş yapış biçimine kadar dünyayı adeta test etti. Son tabloda ortaya çıkan görüntüden anlaşılan dünya artık farklı bir yöne kaydı, dünyanın yörüngesi değişti. Dijital dünya tam anlamıyla görevine başladı. Teknoloji son geldiği noktayı il il, ilçe ilçe Edirne Uzunköprü’den Erzurum Oltu ya İstanbul Bağcılar’dan Sivas Yıldızeli ‘ne kadar herkese ama herkese hissetti. Kendisi ile entegre olmayı reddeden statik, durağan, gelişmeye gözünü kapatan, kulağını tıkayan toplumlara ve kişilere adeta kendini tekrardan hatırlattı. Kendi yörüngesine girmeleri için sinyaller gönderdi. Dijital dünya devamlı olarak kendi sürümünü güncellemekte, iyileştirmeler ve yenilikler ile yoluna ve serüvenine devam etmektedir. Bu serüven içinde ise eğitimde öğrenciler kalemini, defterini, kitabını okuldan eve, ofislerde mesailerini gerçekleştiren, işlerini icra eden beyaz yakalılar ise bilgisayarını, laptopunu, tabletini alıp yine evlerinde geçtiler. Üretim mecramız, alanımız bir net bağlantısı olduğu sürece artık evlerimiz oldu. Evlerimizden projelerimizi tamamlar, webiner eğitimler verir webinar eğitimler alır olduk. Kısacası eğitim alanında seminerler, dersler, atölye çalışmaları webinar’da, biz kişiler ise artık dijital platformlarda twitter, youtube, linkedin, instagram ve facebookta yer almak zorundayız. Özellikle linkedin, youtube, twitter ve instagram mecrasında yer almayanları dijital dünyada yok sayıyor, görmezden geliyor. Dijital tünelin içindeyiz ve geri dönüşü olmayan tek bir yönde ilerliyoruz. Dur durak bilmeden teknolojik gelişmeler dijital dünyayı her gün yapılandırıp, şekillendirirken, bizler dijital dünyanın eğitimine hazır mıyız? Webiner eğitim tarzı, webiner eğitim modeli, eğitim hayatımıza ve kariyer yolculuğumuza ve yârin ki geleceğimizi şekillendirmemiz için ne gibi avantajlar sağlıyor? 
1. Eğitimde zaman tasarrufu sağlama, eğitim giderlerini ve maliyetlerini (barınma, yeme içme ve ulaşım) azaltmakta, minimize etmekte, webinar eğitim modelinde eğitim verende , alandan ciddi ölçüde tasarruf sağlamaktalar. 
2. Kursiyerler, danışanlar eğitim yerinde, merkezinde fiziksel olarak bulunma zorunluluğunun olmaması. 
3. Zamandan ve mekandan bağımsız olması kişisel programımıza en uygun zaman diliminde eğitimi alma şansı vermekte hatta kaçırılan eğitimlerin tekrarlarının izlenilebilir olması. Zaman çizelgesini ( timeline ) bireysel oluşturabilmesi
4. Webinar eğitim modeli ile geleneksel eğitim düzeni terk edilmiş modern güncel, çağdaş eğitim düzenine geçilmiştir. Eğitim ve sunum esnasında kullanılan 3 boyutlu animasyonlar, video paylaşımı, canlandırmalar ve grafikler ile eğitim içeriği daha kalıcı hale kavuşmaktadır. 
5. Sağlık sorunları, mesafe gibi nedenlerden ötürü, fiziksel ortamda eğitim alamayacaklara bulundukları ortamda eğitim imkanı sunması.
6. Danışanlar, kursiyerler, sorularını, geri bildirimlerini dijital ortamda ses, görüntü ve metin ile hızlıca ulaştırır. Eğitimci, eğitim uzmanı, eğitim danışmanı sınıf ortamındaki gibi gelen soruları cevaplar ve geri dönütler sağlar. 
Kalın sağlıcakla…