İrlanda Bankası müşterileri, sistemdeki 'teknik arıza' nedeniyle hesaplarında sahip olmadıkları parayı transfer ederek çekti. Banka, salı gecesi yaşanan 'teknik arıza' nedeniyle özür diledi ve çevrimiçi hizmetlerini kullanılamaz hale getiren sorunun çözüldüğünü açıkladı.
Arıza nedeniyle sosyal medyada bankamatikler önünde oluşan uzun kuyruklar gündem oldu. İrlanda Emniyet Teşkilatı Garda Síochána, salı günü geç saatlerde yaptığı açıklamada, "Ülke genelindeki bazı ATM'lerde 'olağandışı bir faaliyet' yaşandığının farkında olduklarını açıkladı
Polis yetkililerinden yapılan açıklamada, 40 farklı noktada "olağan dışı insan hareketliliği ve gürültü" ihbarı yapıldığı belirtilirken, bu noktalara polis gönderildi.
Bank of Ireland tarafından sosyal medyadan yapılan açıklamada, ATM ve banka mobil uygulamasında teknik bir sorun yaşandığı belirtilerek, şunlar kaydedildi:
"Müşterilerimize normal limitlerin üzerindeki para transferi ve çekme, ödeme işlemlerinin hesaplarına yansıtılacağını hatırlatmak isteriz. Müşterilerimizin bakiyelerini kontrol edemediğinin bilincindeyiz ancak fazladan para çekme ve transfer yapmamanız gerekir."
Banka, daha sonra teknik sorunun çözüldüğünü ve hem ATM'lerin hem de mobil uygulamanın normal şekilde çalışmaya başladığını duyurdu.
REVOLUT: İNCELİYORUZ
Arızanın kaynağı finansal teknoloji firması Revolut ise yaptığı açıklamada, İrlanda Bankası'ndan bazı müşterilerin hesaplarına büyük miktarlarda para aktarıldığına dair haberleri "incelediğini" duyurdu.