MEB'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli çerçevesinde geliştirilen ölçme ve değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin bireysel yetenekleri ve ihtiyaçlarına göre çeşitlendirilebilecek şekilde kurgulandı. Bu modelde, öğrencilere yönelik geri bildirimler, bilgi ve becerilerin günlük yaşamla ilişkili problemler üzerinden ölçülmesini amaçlıyor. Ayrıca, değerlendirmeler yargısal nitelikten uzak, motive edici ve öğrencinin sürecini geliştirmeye yönelik olacak.
Fasiküllerde, öğrencilerin Türkçe dersinde dört dil becerisini geliştirmeye yönelik etkinlikler yer alırken, aynı zamanda süreç odaklı değerlendirmeye yönelik biçimlendirici görevler de bulunuyor. Matematik ve hayat bilgisi dersleri için de benzer şekilde, öğrencilerin öğrenme çıktılarına ulaşmalarını sağlayacak etkinlikler hazırlandı.
MEB, bu fasikülleri belirli aralıklarla güncelleyerek, öğrencilerin gelişim süreçlerini desteklemeye devam edecek.