Yeni müfredatın sınıflarda uygulanmasına dair usul ve esaslar belirlendi

Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından bu yıl ana sınıfı, 1., 5. ve 9. sınıflarda uygulanacak olan "Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" kapsamında yeni müfredatın planlama, öğrenme ortamları, öğrenme ve öğretme süreçleri ile ölçme ve değerlendirme ile ilgili usul ve esaslar belirlendi.

Milli Eğitim Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci tarafından imzalanan resmi yazı, 81 ildeki okul ve kurumlara gönderildi. Yazıda, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin uygulanmasına ilişkin temel ilkeler, "2024-2025 eğitim ve öğretim yılı Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'ne ilişkin iş ve işlemler" genelgesiyle duyuruldu.

Genelgede, eğitim ve öğretim süreçlerinin etkin ve verimli yürütülmesi için dikkat edilmesi gereken hususlar şu şekilde sıralandı:

ÖĞRETMENLERİN KAYNAKLARI ETKİLİ KULLANMASI

Ders kitaplarının öğretmen kılavuzları ve örtük yönergeleri içerecek şekilde yapılandırılması sağlanacak. Öğretmenler, kitapları etkin bir şekilde kullanabilmeleri için bilgilendirilecek. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli hakkında güncel bilgilere, "https://tymm.meb.gov.tr" adresinden ulaşılacak.

YILLIK VE AYLIK PLANLARIN OLUŞTURULMASI

Yıllık ve aylık planlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin temel yaklaşımı ve öğrenci profili doğrultusunda hazırlanacak. Planlar, öğrencilerin bireysel farklılıklarına ve ihtiyaçlarına göre uyarlanacak, çevresel imkanlar, maliyet ve zaman dikkate alınarak sürdürülebilir hale getirilecek.

ÖĞRENCİ KATILIMI VE MOTİVASYON

Öğrenme ortamları, öğrencilerin bireysel farklılıklarına uygun şekilde düzenlenecek. Öğrencilerin katılımı ve motivasyonunu artırmak amacıyla öğrenme ortamları zenginleştirilecek ve okul dışı öğrenme fırsatlarına da yer verilecek.

DİJİTAL TEKNOLOJİLERİN ETKİN KULLANIMI

Eğitim süreçlerinde dijital teknolojiler etkin şekilde kullanılacak. Öğrencilerin bilgi ve becerileri, günlük yaşamla ilişkilendirilerek geliştirilecek. Öğretim stratejileri sürekli olarak değerlendirilecek ve iyileştirmeler yapılacak.

ZENGİNLEŞTİRME VE DESTEKLEME

Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarına göre kapsayıcı ve esnek öğretim uygulamaları planlanacak. Sosyal-duygusal öğrenme becerileri, değerler ve okuryazarlık becerilerini geliştirmeye yönelik uygulamalar gerçekleştirilecek.

ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME

Ölçme ve değerlendirme yöntemleri, öğrencilerin yeteneklerine ve ihtiyaçlarına göre çeşitlendirilecek. Öğrencilerin gelişim özelliklerine uygun geçerli ve güvenilir araçlar kullanılacak. Performans görevleri ve ölçütler, öğrencilerle paylaşılacak ve geri bildirimler sağlanacak.

OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMLARI

Öğrenciler, müzeler, bilim merkezleri, sanat merkezleri ve diğer okul dışı öğrenme ortamlarını kullanarak bölgelerinin kültür ve kapasitesini keşfedecek. Sosyal sorumluluk ve hayat boyu öğrenme kapsamındaki etkinliklere tüm öğrenciler katılacak.

Bu düzenlemelerle, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli'nin eğitim sistemindeki etkinliği artırılacak ve öğrencilerin çok yönlü gelişimi desteklenecek.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Eğitim Haberleri