Eğitimde başarılı olmanın yolları

Ali Aydemir

“Hayatta başarılamayacak iş yoktur. Problem olan zaman ve mekândır.” Her işin her mesleğin kendi bünyesinde çalışma, işleme usul ve kuralları vardır. Meslek sahipleri bunları gayet iyi bilir. Birde bedenen ve fikren her çeşit iş ve çalışma hayatının başarılı olmanın hayaliyle bazı genel ve gerçekçi kuralları olacaktır. Bunları şöyle sıralayacak olursak; 
1-Çalışmak için müsait zamanı beklememeli, çalışmak için her zaman müsaittir. 
2-Çalışmak için her zaman yer ve zemin aranmamalı, 
3-Yapılması gereken işler zamanında yapılmalı, ertelemeler işin gerçekleşmesini sıkıntıya sokar. 
4-Ayrılan zamanda tek bir işe veya konuya odaklanmalı, belirlenen zamanda birçok iş yapılmaya kalkışılırsa temiz ve düzenli işler ortaya çıkmayabilir. 5-Bir işi bitirmeden başka bir işe başlamak ikinci işi de sekteye uğratabilir. 
6-Bir günün işini bitirdikten hemen sonra bir gün sonrasının işinin programını düzenlemek. 
7-Bir işe başlamadan önce düşünüp, zamanı ve zemini hazırlayıp metot ve teknikleri göz önüne alarak araç ve gereçler hazırlayarak çalışmaya başlamak amaca ulaştırır, 
8-Çalışmaya başlarken dikkatli olmak ruhen ve bedenen kendini hazır halde bulundurmak, kendini işe vermek. 
9-Yapılacak işi en kısa zamanda en kolay ve temiz bir şekilde yapmak, etüt etmek iyice düşünüp karar etmek. 
10-Güçlükler karşısında yılgınlık göstermemek, sabırla üstesinden gelmek…. Başarılı bir eser ortaya çıktığında onun hazzını duymak
11- Devamlı ve intizamlı çalışmayı alışkanlık ve ilke haline getirmek.
12- Hayal kurmak ve düşünmek bir nevi çalışmaktır.
13-Sabırlı olmak, damlaya damlaya göl olacağının gerçeğini akıldan çıkarmamak.
14-Bir işe başladığında telaş etmeden sabırsızlık göstermeden, acele etmeden; sakin olmak, metaneti elden bırakmamak, yapılan işleri isteyerek yapmak. 
15- İş yapılırken herhangi bir fikri ve ya ufak problemi küçümsememek ve ihmal etmemek. 
16-Akşam yatmadan önce gün boyunca yapılan işlerin muhasebesi yapıp yarın için yapılacak çalışmalarında projesini belirlemek. 
17-Her gün beğendiğin kitap ve eserlerden en az on sayfa okumayı alışkanlık haline getirmek. 
18-Görülen, rastlanan güzel hikmetli sözleri not alıp ezberlemeye çalışmak  
19-Çalışılan dersin veya okuna kitabın konuları bittikçe kitabı kapayıp ezberden anladıklarını not edip karşılaştırmak. 
20-Okunan bir kitapta en çok hoşa giden bölümü not etmek.  21-Bir konu hakkında yazı veya eser yazılacaksa; o konu hakkında kitapları ve eserleri okuyup bilgileri genişletmek.  
22-Kitap, gazete, dergi, vs okuma alışkanlığı kazanma, bulmaca çözme alışkanlığı edinmek, kelime hazinesinin zenginleşmiş olduğunu görmek.  
23-Öğretmenler, anne ve babalar öğrencileri okula ve dersleriyle ilgili güçlü bir öğrenme uyanması için onlar cesaretlendirilmeli ve motife edilmelidirler. 
24- Öğrencilerimizin kısa ve uzun dönemli mutlaka hedefleri olmalıdır. Hedefleri yazdırılıp çalışma masalarını yanına asılmalıdır.  Öğrencinin uzun dönemli hedeflerinde kendi ilgi yetenek ve becerileri doğrultusunda hayata katkılar sağlayabilecek önemli buluş ve çalışmaların hayalini, tasarımları ve planları olmalıdır.  
25- Öğrenciler için öğretmenin bir ihtiyaç olduğu hissettirilmelidir.   
26 -Her kişide mutlaka bir yetenek mücevher vardır. Öğretmenler anne ve babalar öğrencinin başarı yetenek beceri ve performansının yoğun olduğu alanları fark etmeli ve onları ilgili alanlara yönlendirmelidir.  
27- Her öğrenciye başarabileceği ödev ve sorumluluklar verilmelidir ve takdir edilmelidir  
28- Sosyal kültürel her türlü etkinliklere yönlendirilmeli, yönlendirilen öğrenciler ödüllendirme yapılarak büyük başarılara kavuşacağı inandırılmalıdır.  
29- Öğrencilerin kendilerine güven duyması sağlanmalı, başarılara odaklandırılmalıdır. 
30- Öğrencilerin bir iş başarabilmeleri için mutlaka bir hedeflerinin olması, planlar yapması, düzen ve disiplin içinde çalışmaları sağlanmalıdır. 
31- Öğrencilerin başarı ve davranışlarını görüşmek üzere öğretmenler, anne ve babalar düzenli aralıklarla bir araya gelerek mevcut durumları gözden geçirmelidir.  
32- Öğretmenler işbirliği içinde olurlarsa, hoşgörüyü elden bırakmazlarsa, başarılara o kadar olumlu etkileri olacaktır. 
33- Zümre toplantılarını amacına uygun bir şekilde yerine getirerek, öğretmenler arasındaki bilgi ve ders işlemede kullanılan metotları bir çatı altında toplamak. 
34- Başarılı öğretmenleri ödüllendirerek, diğer öğretmenlerde heyecan ve atılım yaratmak. Başarılı eğitimler ve günler dileklerimle.
 

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.