Palandöken, hurda teşvikinin yeniden hayata geçirilmesi gerektiğini savunarak, özellikle 15 yaş ve üzeri araçların hurdaya ayrılması ve ekonomiye kazandırılmasının önemini vurguladı. Bu adımın çevre kirliliğini azaltacağını ve sıfır araç satışlarını teşvik edeceğini ifade etti.
Hurda teşvikleri, ekonomik canlanmayı desteklemek, sanayiyi teşvik etmek ve geri dönüşümü artırmak amacıyla önemli bir araç olarak kabul ediliyor. Palandöken'in önerisine göre, eski araçlarını hurdaya ayıran vatandaşlara verilen 15 bin liralık teşvikin yeniden uygulanması, hem ekonomik hareketliliği destekleyecek hem de çevre dostu uygulamaların yaygınlaşmasına katkı sağlayacaktır.
Ayrıca, Palandöken, yaşlı araçların çevre üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekti. Özellikle kara duman salınımı ve egzoz emisyon değerlerinin çevre ve insan sağlığı üzerindeki zararlarına vurgu yaparak, atıl durumdaki hurda ve yaşlı araçların ekonomiye kazandırılması için teşviklerin getirilmesi gerektiğini belirtti. Bu çerçevede, vergi borçları ve trafik cezalarının silinmesi gibi imtiyazların sağlanması önerisinde bulundu.
Sonuç olarak, Palandöken'in önerileriyle hurda teşviklerinin yeniden gündeme gelmesiyle birlikte, Türkiye'deki araç parkının gençleştirilmesi ve çevresel sürdürülebilirliğin artırılması hedeflenmektedir. Bu adımın, hem ekonomik hem de çevresel açıdan önemli katkılar sağlaması beklenmektedir.