Projenin Halkalı-Ispartakule etabında %69'luk ilerleme sağlanırken, bu bölümün 2025 yılı sonunda tamamlanması hedefleniyor. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, bu proje ile Türkiye’nin Avrupa Birliği’ne yüksek standartlı bir demir yolu hattı ile bağlanacağını belirtti.
YOLCULUK SÜRESİ KISALACAK
Karar'dan Hilal Nas'ın haberine göre, projenin tamamlanmasıyla, mevcut hat kapasitesi dört kat artacak. Halkalı-Kapıkule hattında seyahat süresi 4 saatten 1 saat 30 dakikaya, yük taşıma süresi ise 8 saat 30 dakikadan 3 saat 30 dakikaya inecek. Bu, hem yolculuk sürelerini önemli ölçüde kısaltacak hem de ekonomik fayda sağlayacak.
TÜRKİYE-AVRUPA ARASINDA GÜÇLÜ BAĞ
229 kilometre uzunluğundaki Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattı, Türkiye ile Avrupa arasındaki ticaret ve ulaşım ağını güçlendirecek. Proje, Türkiye’nin İpek Demiryolu’nun en önemli ayaklarından biri olarak, Trans-Avrupa Ulaşım Ağı’na entegre olmasını sağlayacak. Bakan Uraloğlu, demir yolunun, Türkiye’nin bölgesel ve uluslararası ticarette büyük rol oynadığını vurguladı.
GENİŞLEYEN DEMİR YOLU HEDEFLERİ
Türkiye’nin 2053 yılına kadar demir yolu hattını 28 bin kilometreye çıkarmayı hedeflediğini belirten Uraloğlu, Halkalı-Kapıkule hattının yanı sıra Ankara-İzmir ve Mersin-Adana-Gaziantep gibi diğer hızlı tren projelerinin de devam ettiğini açıkladı.