AVM'lerde ziyaretçi azaldı, ciro arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research iş birliğiyle hazırlanan AVM Endeksi'nin şubat ayı sonuçları açıklandı.

Her ay düzenli olarak yayınlanan verilere göre, şubat ayında ciro endeksi, geçen yılın aynı dönemiyle karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmamış olarak incelendiğinde %114,6 artarak 2,553 puana yükseldi. Yıllık enflasyon oranı %67,07 olarak belirlendiğinde, metrekare verimlilik endeksindeki artışın enflasyonun üzerinde olduğu gözlendi.

Metrekare verimlilik endeksi, Ocak 2024 ile karşılaştırıldığında ve enflasyondan arındırılmadan incelendiğinde %2 arttı. AVM'lerde kiralanabilir alan başına düşen cirolar, şubatta Türkiye genelinde 9,735 TL, İstanbul'da 11,704 TL, Anadolu'da ise 8,421 TL olarak gerçekleşti.

Kategori bazında ciro endeksi incelendiğinde, teknoloji kategorisinde %139,2'lik, diğer kategoride %118,7'lik, giyimde %109,5'lik, yiyecek içecek kategorisinde %99,9'luk, ayakkabı kategorisinde %96,5'lik ve hipermarket kategorisinde %71,9'luk bir artış yaşandı.

Kategori bazında ciro endeksi, bir önceki ay olan ocak ile karşılaştırıldığında, teknoloji kategorisinde %20,2, ayakkabı kategorisinde %2,9, diğer kategoride %2,1, hipermarket kategorisinde %0,7 artarken, giyimde %3,4 ve yiyecek içecek kategorisinde %3,9 oranında bir azalma yaşandı.

Şubatta ziyaret sayısı endeksi, geçen yılın aynı dönemine göre %11,39 artarak 88 puana yükseldi. Ancak, ziyaret sayısı endeksi ocak ayına göre %9,2 azaldı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri