Bendevi Palandöken: "Efsane Kasım, tüketiciyi aldatan bir pazarlama taktiği"

Türkiye Esnaf ve Sanatkarlar Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, Kasım ayında düzenlenen büyük indirim kampanyalarını eleştirerek, bu kampanyaların gerçeği yansıtmadığını ve tüketiciyi yanıltmaya yönelik olduğunu söyledi.

Palandökem, "Efsane Kasım" olarak adlandırılan bu dönemde abartılı indirim oranlarına karşı vatandaşları uyardı.

Palandöken, yüzde 80-100 gibi yüksek indirimlerin gerçekçi olmadığını belirterek, "Böylesine yüksek kar marjları sürdürülebilir bir kazanç modeli olamaz. Bu tür kampanyaların Bakanlık tarafından denetlenmesi gerekiyor" dedi.

"HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAYABİLİRLER"

Palandöken, özellikle güvenilir olmayan sitelerden alışveriş yapanların sıkça mağduriyet yaşadığını vurguladı. "3D güvenlik doğrulaması olmayan sitelerden alışveriş yapanlar, sipariş ettikleri ürünlerin kalitesiz ya da yanlış geldiğini fark ediyor. İnsanlar cazip fiyatlara aldanırken sonunda hayal kırıklığı yaşayabiliyor. Çağdaşlıktan geri kalmamamız gerekiyor ancak güvenli alışveriş yapılması şart" ifadelerini kullandı.

FIRSATÇILIK UYARISI

İndirim dönemlerinde bazı fırsatçıların haksız kazanç sağladığını belirten Palandöken, bu durumun tüketicilere zarar verdiğini söyledi:
"Fiyatların kampanya öncesinde şişirildiğini ve bu şekilde indirim algısı yaratıldığını görüyoruz. Vatandaşlar, gerçek indirimlerle yanıltıcı kampanyaları ayırt edemiyor. Bu nedenle, meslek odaları ve esnaf birlikleri tarafından düzenlenen kampanyaların şeffaf ve denetlenebilir olması gerekiyor."

"DENETİM VE FİYAT İSTİKRARI ŞART"

Tüketicinin korunması adına kampanyaların sıkı bir şekilde denetlenmesi gerektiğini ifade eden Palandöken, şu önerilerde bulundu:

Ürünlerin gerçek fiyatlarının analiz edilmesi,

Kampanyaların yalnızca izinli kuruluşlarca düzenlenmesi,

İnsan sağlığına zarar verebilecek kalitesiz ürünlerin satışının engellenmesi.

Palandöken, vatandaşların bütçelerini aşmadan, ihtiyaçlarına uygun alışveriş yapmaları gerektiğini belirterek, bu tür pazarlama taktiklerinin son bulmasının hem tüketiciler hem de esnaflar için faydalı olacağını dile getirdi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri