Rapora göre, 2023 yılında Türkiye'deki e-ticaret satış hacmi önceki yıla göre %132 artarak 1.855 milyar TL'ye yükseldi. Pandemi sonrası dönemde bu büyüme ivmesi hızla devam etti; 2021'de %69 olan büyüme oranı 2022'de %110'a çıktı ve 2023'te %132'ye ulaştı.
İşlem sayıları da dikkate değer bir şekilde arttı. 2023 yılında Türkiye'de yaklaşık 6 milyar e-ticaret işlemi gerçekleşti ve işlem sayısının yıllık büyüme oranı %23 oldu. Ortalama sepet büyüklüğü ise %108 artarak 492 TL'ye yükseldi, bir önceki yıla göre 255 TL artış kaydedildi.
Dolar bazında değerlendirildiğinde, Türkiye'nin e-ticaret hacmi %64 büyüyerek 2023 yılı sonunda 78 milyar doları aştı. Bu büyüme, Türkiye ekonomisinin önemli bir parçası haline gelen e-ticaretin etkisini gösteriyor. 2023 yılında Türkiye'deki e-ticaret faaliyetleri GSYİH'nın %6.8'ini oluşturarak ekonominin dijitalleşme sürecindeki rolünü pekiştirdi.