Hazine ve Maliye Bakanlığı'ndan mükellefler için yeni kolaylıklar

Hazine ve Maliye Bakanlığı, mükelleflere yönelik birçok yeniliği içeren yeni uygulamaları hayata geçirmeye hazırlanıyor. Bakan Mehmet Şimşek, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın yürüttüğü çalışmalar kapsamında mükelleflerin yükümlülüklerini hafifletecek ve vergi uyumunu artıracak bir dizi uygulama üzerinde çalıştıklarını açıkladı.

Bu düzenlemeler, gider pusulasının elektronik ortama taşınmasından e-Defter uygulamasının yaygınlaştırılmasına, Ba-Bs bildirimlerinin kaldırılmasından elektronik tebligatın kapsamının genişletilmesine kadar geniş bir yelpazeyi kapsıyor.

Ba-Bs BİLDİRİMLERİ KALKIYOR: 1,6 MİLYON MÜKELLEFE RAHATLAMA

Bakan Şimşek, bilanço esasına göre defter tutan yaklaşık 1,6 milyon mükellefi ilgilendiren Ba-Bs bildirimlerinin kaldırılacağını duyurdu. 2008 yılından beri alım ve satımların bildirilmesi amacıyla kullanılan bu formlar, elektronik belge uygulamalarının yaygınlaşması ve kurumlar arası veri paylaşımının etkinleşmesiyle artık gereksiz hale geldi. Şimşek, bu ihtiyacı göz önünde bulundurarak, Ba-Bs bildirim formlarının yakın zamanda tamamen kaldırılacağını belirtti.

E-DEFTER UYGULAMASI TÜM MÜKELLEFLERE YAYILIYOR

Şimşek, bilanço esasına göre defter tutan mükellefler arasında halihazırda 720 bin kişinin kullandığı e-Defter uygulamasının kapsamının genişletileceğini söyledi. Hazırlanan taslakla, bilanço esasına göre defter tutan tüm mükelleflerin e-Defter uygulamasına dahil edilmesi planlanıyor. Bu sayede, yaklaşık 1 milyon mükellefin bu sisteme geçmesi öngörülüyor. Ayrıca, e-Defter berat dosyalarının gönderilme sürelerinde de değişiklik yapılacağı ifade edildi.

ELEKTRONİK BELGELER YAYGINLAŞIYOR: GİDER PUSULASI DA DİJİTAL ORTAMA TAŞINIYOR

Vergi mükellefleri tarafından düzenlenen fatura, irsaliye ve serbest meslek makbuzu gibi belgelerin elektronik ortamda düzenlenebilmesi, zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor. Bakan Şimşek, bu belgelerin arasına gider pusulasının da ekleneceğini ve bu pusulanın elektronik ortamda veya iletişim araçları kullanılarak onaylanmasının sağlanacağını açıkladı. Ayrıca, vergi mükelleflerinin düzenlediği ve belirli bir limitin altında kalan faturaların da elektronik ortamda düzenlenmesi planlanıyor. Bu düzenlemeler, muhasebe ve beyan süreçlerinin daha etkin hale getirilmesini amaçlıyor.

ELEKTRONİK TEBLİGAT SİSTEMİ GENİŞLİYOR: 9 MİLYAR LİRALIK TASARRUF

2016 yılından bu yana kullanılan e-Tebligat uygulaması, bugüne kadar 166,5 milyon belgenin elektronik ortamda tebliğ edilmesiyle yaklaşık 9 milyar liralık tasarruf sağladı. Şimşek, e-Tebligat Sisteminin yaygınlaşması için çalışmaların devam ettiğini ve sistemin Ticaret, Kültür ve Turizm Bakanlıkları ile Emniyet Genel Müdürlüğü gibi kurumlar tarafından da kullanıldığını belirtti. Ayrıca, araç alıcılarının da e-Tebligat uygulamasına dahil edilmesi planlanıyor.

MALİ MÜŞAVİRLERE YENİ YETKİLER GELİYOR

Mali müşavirlerin, mükelleflerin vergisel yükümlülüklerini yerine getirmedeki kritik rolüne dikkat çeken Bakan Şimşek, yapılacak düzenlemeyle mali müşavirlerin Dijital Vergi Dairesi'nde mükellefler adına işlem yapabilmesi için yetkilendirilebileceğini ifade etti. Bu sayede, mali müşavirler, mükelleflerin bilgilerine ihtiyaç duymadan kendi kimlik bilgileri ile Dijital Vergi Dairesi'ne giriş yaparak yetkili oldukları işlemleri gerçekleştirebilecekler.

Bu yeniliklerle, Hazine ve Maliye Bakanlığı, mükelleflerin iş süreçlerini kolaylaştırmayı ve vergiye gönüllü uyum sürecini desteklemeyi hedefliyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri