Yeni düzenleme ile tüketicilerin cayma hakkını kullanması artık çok daha kolay hale geliyor. Satıcı ve sağlayıcıların önceden oluşturacakları sistemler üzerinden kısa mesaj, elektronik posta gibi yöntemlerle cayma hakkı kullanılabilecek. Böylece tüketiciler, satın aldıkları ürün veya hizmetlerden memnun kalmadıklarında bu haklarını hızlı ve pratik bir şekilde devreye sokabilecekler.
ZORUNLU SÖZLEŞME İÇERİĞİ GENİŞLETİLDİ
Düzenlemeyle birlikte, iş yeri dışında satış yapan satıcı ve sağlayıcılar için ek yükümlülükler getirildi. Sözleşmelerde, tüketicinin satıcı ve sağlayıcıya kolayca ulaşabilmesini sağlayacak ilave iletişim bilgilerinin yer alması zorunlu hale getirildi. Bu sayede, tüketicilerin haklarını kullanırken karşılaştıkları iletişim sorunlarının önüne geçilmesi hedefleniyor.
TÜKETİCİYE EL YAZISI İLE BİLGİLENDİRME ZORUNLULUĞU
Yeni yönetmelikte, cayma hakkı kullanımına ilişkin detaylı bilgilerin tüketiciye el yazısı ile yazdırılması şartı getirildi. Yeni düzenleme tüketicilerin yanlış bilgilendirilmesini ve aldatılmasını önlemek amacıyla hayata geçirildi. Tüketici, cayma hakkını kullanırken tüm detayları açık bir şekilde öğrenebilecek.
YETKİ BELGESİ BAŞVURU ŞARTLARI SIKILAŞTIRILDI
Ticaret Bakanlığı’nın yaptığı bir diğer önemli değişiklik ise yetki belgesi başvuru şartlarına yönelik oldu. Yetki belgesi almak ve yenilemek isteyen satıcı ve sağlayıcılar için daha sıkı kurallar getirildi. Yönetmeliğe aykırı uygulamalar tespit edildiğinde yetki belgelerinin iptal edilmesi süreci de kolaylaştırıldı.
2025’TE YÜRÜRLÜĞE GİRECEK
Ticaret Bakanlığı tarafından hazırlanan bu önemli düzenlemeler, 1 Ocak 2025 tarihinde yürürlüğe girecek. Tüketicileri koruma amaçlı bu adımlar, kapıdan satışlarda karşılaşılan sorunları minimize etmeyi ve tüketicilere daha güvenli bir alışveriş deneyimi sunmayı amaçlıyor (Haber7)