Tüketicilerin özellikle çeyiz taleplerini, taksitli alışveriş yapılabilmesi için öne çektiği belirtildi.
Media-Markt Türkiye CEO’su Hulusi Acar, tüketici elektroniği sektöründe nisan-mayıs aylarının çeyiz sezonu olduğunu belirtti. Mart ayındaki beyaz eşya satışlarının geçen yıldan yüksek olduğunu söyleyen Acar, "Satışlar nisandan da daha yüksek seyretti. Bazı tüketiciler nisanda zaten alacağız, riske atmayalım diye martta alışveriş yaptı. Nisan ayında bir durgunluk oldu. Mayısta yine dengelenme var” dedi.
Acar, sadece taksit endişesi değil, enflasyon ve döviz artışı ile seçimden sonra zam geleceği beklentisinin de talebi öne çekmiş olabileceğini, tüketicinin artık ihtiyaçlarını ertelemediğini söyledi.
Cep telefonlarında sınırlı taksit imkanının ise satışlara pek etkisi olmadığına dikkat çeken Acar, tüketici elektroniğinde en büyük payın yüzde 37 ile telekom sektöründe olduğunu belirtti. Türkiye’de kartlı harcamalar artarken sektörün cüzdandaki payını korumaya devam ettiğini ifade eden Acar, tüketici elektroniği sektörünün kartlı harcamalardaki payının son 5 yılda yüzde 5’lerden yüzde 7-8’lere geldiğini söyledi.
Bu alışverişin artık lüks olmaktan çıktığını hatırlatan Acar, şu anda büyük bir taksit sınırlamasının geleceğini düşünmediğini belirterek, “Kredi kartı harcamalarının yüzde 40’ını ödemek zorundasınız, bu da borçlanma iştahını azaltıyor. Taksit yapmasan bile harcamasını düşürmek zorundasın. Kredi kartının faiz oranı düşüktü, o da normal faizlere yaklaştı. Ekonominin soğutulması bizim için iyi olmasa da düzelme için gerekiyorsa ayak uydururuz. Türkiye büyüyecek ve refaha ulaşacaksa biz iş yaparız zaten” dedi.
Öğrencilere sunulan vergisiz alışveriş imkanının tüketici tarafında çok ilgi görmediğini belirten Acar, “9 bin 500 TL sınırı mı yetersiz kaldı bilemiyoruz. İyi bir girişimdi ama yeterince ilgi görmedi” dedi.