TZOB Genel Başkanı Bayraktar: Kuru incirde fiyat artışı yüzde 195!

TZOB Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, bu dönemde markette en fazla fiyat artışı yüzde 195 ile kuru incirde görüldüğünü belirtti.

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, geçen yıl ile bu yıl arasındaki fiyat değişimlerini değerlendirdi.

Özellikle ramazan öncesi dönemde marketlerde ve üreticilerde yaşanan fiyat değişimlerini açıklayan Bayraktar, bu dönemde markette en fazla fiyat artışı yüzde 195 ile kuru incirde görüldüğünü belirtti.

KURU İNCİRDE FİYAT ARTIŞI YÜZDE 195

Bayraktar, "Kuru incirdeki fiyat artışını yüzde 171,5 ile zeytinyağı, yüzde 149,3 ile kuru kayısı, yüzde 148,2 ile sivri biber izledi. Markette fiyatı düşen tek ürün ise yüzde 11,6 ile kuru soğan oldu." dedi.

Üreticide en fazla fiyat düşüşünün yüzde 38,2 ile limonda görüldüğünü aktaran Bayraktar, şöyle devam etti:

"Limondaki fiyat düşüşünü yüzde 34,8 ile kuru soğan, yüzde 7,3 ile salatalık, yüzde 3,4 ile kabak izledi. Üreticide en fazla fiyat artışı yüzde 242,2 ile zeytinyağında yaşandı. Zeytinyağındaki fiyat artışını yüzde 199,1 ile marul, yüzde 186 ile elma, yüzde 178,3 ile karnabahar izledi.

Bayraktar, bu fiyat artışlarının temel nedeninin girdi maliyetlerindeki artışlar, işçilik maliyetleri, lojistik, depolama ve üretim düşüklüğü gibi faktörler olduğunu vurguladı. Ayrıca, et fiyatlarında yaşanan artışlara da dikkat çekti. Özellikle süt fiyatlarının düşük kalması nedeniyle anaç hayvanların kesime gitmesi sonucunda et arzında yaşanan düşüşün et fiyatlarını artırdığını ifade etti.

Bayraktar, marketlerde aynı marka ürünler ve et ürünlerinin farklı fiyatlarla satılmasına da değindi. Bayraktar, özellikle bazı satıcıların maliyetleri bahane ederek fiyatları sürekli artırdığını ve tüketicileri kandırdığını belirtti.

Bu durumun enflasyonda artış eğilimini devam ettirdiğini söyleyen Bayraktar, hükümetin fırsatçılık yapanlara karşı sıkı önlemler alması gerektiğini ifade etti.

Bayraktar, tüketicilerin de fiyat araştırması yaparak alışveriş yapmalarını ve kampanyalı ürünlere aldanmamalarını önerdi.


İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Ekonomi Haberleri