İçişleri Bakanlığı, acil çağrı merkezi ile iletişime geçmek isteyen vatandaşların yalnızca telefonla değil, aynı zamanda SMS mesajı ile de ihbarda bulunabileceklerini duyurdu. Ancak, gereksiz aramalardan kaçınılması gerektiği vurgulandı ve acil durumda olan vatandaşların, 112’yi meşgul etmeyecek şekilde yalnızca gerçekten ihtiyaç duyduklarında aramaları gerektiği hatırlatıldı.
SMS İLE ACİL DURUM İHBARI
Yapılan açıklamaya göre, 112 Acil Çağrı Merkezlerine telefonla veya Engelsiz 112, E-Call gibi uygulamalarla ulaşmanın yanı sıra, SMS yoluyla da ihbar yapılabiliyor. SMS ile yapılan başvurularda, çağrı karşılayıcının durumu değerlendirebilmesi ve en hızlı şekilde yardım gönderebilmesi için ilk mesajda mümkün olduğunca fazla bilgi sağlanması öneriliyor. Konum bilgisi, açık adres ve acil durumun detayları, olası yardımın hızlı bir şekilde ulaşabilmesi için büyük önem taşıyor. Ayrıca, çağrı karşılayıcı ek bilgi talep edebilir.
ACİL DURUMDA TELEFONLA ARAMA HER ZAMAN ÖNCELİKLİ
Bununla birlikte, İçişleri Bakanlığı, acil durumlarda telefonla aramanın SMS göndermekten her zaman daha güvenli ve hızlı bir seçenek olduğunu belirtti. SMS, yalnızca konuşamayacak durumda olunduğunda tercih edilmelidir. Cep telefonlarından kısa mesaj göndermek ücretsiz olup, mesaj, gönderildiği ilin 112 Acil Çağrı Merkezi’ne iletilir. Ancak, SIM kartı olmayan telefonlardan SMS gönderilemez. Bakanlık, asılsız ihbarlar ve gereksiz meşguliyetin yasal işlemle sonuçlanabileceği konusunda uyardı.