ÖZEL HABER: MURAT BÖLÜK
Ambalaj, ürünün ilk izlenimini oluşturuyor. Ambalajların tasarımı ve içindekilerin kalitesi arasındaki farklılık, tüketici deneyimini doğrudan etkileyen önemli bir unsur olarak karşımıza çıkıyor. Bazı ürünlerin ambalajlarının tasarımı düşünüldüğü kadar masum olmayabiliyor. Ambalaj tasarımı tüketicileri kandırmayı hedefleyebiliyor.
"GÖRSELLİK" İLE "GERÇEKLİK" ARASINDAKİ UÇURUM”
Ambalajın içindeki ürün ise, tüketicinin satın alma kararını etkileyen en önemli unsurlardan biri olarak karşımıza çıkıyor. İçindekilerin kalitesi, tazeliği ve güvenilirliği, markaya olan güveni etkiliyor. Ancak bazı durumlarda, ambalaj ile içindekilerin kalitesi arasında büyük farklılıklar olabiliyor. Bu, genellikle "görsellik" ile "gerçeklik" arasındaki uçurumdan kaynaklanıyor.
“FİRMAYA VE MARKAYA OLAN GÜVENİM SARSILDI”
Ankara’da yaşayan Selma T. isimli bir vatandaş bir marketten dışındaki görselde bakarak çocuğuna mısır gevreğini aldığını; ancak eve gittiğinde içindekini görünce şoke olduğunu aktardı. Selma T. “Mısır gevreğinin dışına baktım, kakaolu topların fazla olduğunu görünce tercih ettim. Ancak eve gidince tam tersi ile karşılaştım. Neredeyse içine serpiştilmiş bir halde gördüm. Bu firmaya ve markaya olan güvenim sarsıldı.” ifadelerini kullandı.
"ÜRÜN AYNI MAĞDURİYET FARKLI"
Aynı mağduriyeti yaşayan başka bir internet kullanıcısı ise başından geçenleri şöyle anlattı: “……. marketinden mısır gevreği alma hatasında bulundum. Paketin üstünde iki renkli, sade ve çikolatalı yazıyor. Fakat zahmet etmişler de birkaç çikolata topu serpiştirmişler, her bir çikolata topuna yüz tane sade top düşüyor. Şaka gibi ama gerçek. Türk malını desteklemememiz için ellerinden geleni ardına koymuyorlar. Yazık.”
MARKALARA GÜVEN TÜKETİCİ BEKLENTİLERİYLE ORANTILI
Günümüzde tüketiciler, satın aldıkları ürünlerin içeriğine daha fazla dikkat ediyor. Doğal, organik ve sağlıklı içeriklerin talep edildiği bir dönemde, üreticilerin ambalajın içindekileri doğru bir şekilde yansıtması tüketiciler için vazgeçilmez bir unsur olarak belirtiliyor. Markalar, tüketicilerin güvenini kazanmak için şeffaflık sağlaması ve içeriklerini açıkça belirtmesi gerekiyor.