"Araçların Satış, Devir ve Tescil Hizmetlerinin Yürütülmesi Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik" kapsamında, kayıp plaka işlemlerinde dijital sistemin devreye alınması kararı duyuruldu.
Mevcut Sistem Yerine Daha Pratik Yöntem
Mevcut uygulamada, kayıp plaka sahipleri, plaka yenileme işlemleri için bir dizi prosedür izliyordu. Notere giderek kayıp beyanında bulunup Trafik Şube Müdürlüğü işlemlerini tamamlamaları ve ardından plaka basım kağıdı alarak Şoförler Odası’na başvurmaları gerekiyordu.
Yeni düzenlemeyle, bu sürecin daha kolay ve hızlı bir şekilde tamamlanabilmesi için işlemler e-Devlet sistemine taşındı.
Yeni Uygulamanın Detayları
Yönetmelik değişikliğinde şu ifadeler yer aldı:
"Kaybedilen bir tescil plakasının yeniden basımı için plaka basım talep belgesi oluşturulması, iletişim bilgilerinin güncellenmesi ve araca ait özet tescil bilgileri raporu oluşturulması işlemleri e-Devlet üzerinden yapılabilir."
Bu değişiklikle, vatandaşlar kayıp plaka işlemlerini çevrim içi olarak kolaylıkla tamamlayabilecek. Yönetmelik, plaka yenileme sürecini hızlandırmayı ve vatandaşlara zaman kazandırmayı hedefliyor.
Yeni uygulamanın, araç sahiplerinin iş yükünü önemli ölçüde azaltması bekleniyor.