Bakan Uraloğlu, projenin trafik yoğunluğunu azaltma ve bölgenin gelişimine katkı sağlama amacını taşıdığını belirtti. Çalışmaların, Mersin'in özellikle turizm ve ulaşım altyapısını güçlendireceğini ifade etti.
- Yol Uzunluğu: Toplam 53 kilometre
- Ana Gövde: 42 kilometre
- Bağlantı Yolu: 11 kilometre
- Tünel ve Viyadük: 7 tünel ve 5 viyadük
- Mevcut Seyahat Süresi: 2,5 saat
- Tamamlandığında Seyahat Süresi: 18 dakika
EKONOMİK VE ÇEVRESEL KATKILAR
- Karbon Emisyonu Azaltımı: 17 bin 80 ton
- Akaryakıt Tasarrufu: 132 milyon lira
- Zaman Tasarrufu: 638 milyon lira
- Toplam Tasarruf: 770 milyon lira
Uraloğlu, projeyle sağlanacak ekonomik tasarruf ve çevresel faydaların yanı sıra, Çukurova Uluslararası Havalimanı'nın açılmasıyla bölgenin turizm potansiyelinin artacağına dikkat çekti.
İNŞAAT ÇALIŞMALARI VE PERSONEL BİLGİLERİ
- Mevcut Makine Sayısı: 204
- Mevcut Personel Sayısı: 1.330
- Gelecek Planları: Makine sayısının 500'e, personel sayısının ise 3.000'e çıkarılması hedefleniyor
Bakan Uraloğlu, inşaat çalışmalarının titizlikle yürütüldüğünü ve projede karşılaşılan zorluklara rağmen sürecin hızlandırılacağını belirtti. Projenin 3 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor.
TRAFİK SORUNUNU AZALTACAK
Yolun tamamlanması, bölgedeki tarım arazilerini koruyarak, trafik sıkışıklığını büyük ölçüde azaltacak ve ekonomik olarak önemli bir katkı sağlayacak. Bakan Uraloğlu, tüm bu gelişmelerin bölgenin kalkınmasına büyük katkı sağlayacağını vurguladı.