Yönetmelikte yapılan değişikliklerle, yerli üretim otomobillerin asgari kapasite hesabında yüzde 50'den fazla değerlendirilmesine imkan tanınarak, yerli üretim otomobil kullanımına yönelik teşvikler getirildi. Bu düzenleme, yerli otomobil üretimini desteklemeyi amaçlıyor.
Yeni düzenlemeyle, sürücü eğitim aracı olarak kullanılan taşıtlar için ticari taşıma yapılmaması kaydıyla yetki belgesi alma zorunluluğu kaldırıldı. Bu değişiklik, sürücü eğitim merkezlerine yönelik bürokratik yükü hafifletmeyi hedefliyor.
Yönetmelikte, yetki belgesi alacakların 15 yaşından büyük olması şartı getirildi. Ayrıca, uluslararası eşya taşımacılığı yapacaklar için getirilen tecrübe şartına ilişkin tereddütlerin giderilmesine yönelik düzenlemeler yapıldı. Ticari yolcu, eşya ve nakliyat ambarı işletmeciliği faaliyeti yürüten firmaların yetki belgelerine ilişkin asgari kapasite şartları da yeniden düzenlendi.
Yanıcı, yakıcı, parlayıcı ve patlayıcı maddelerin otobüslerin bagaj kısmında taşınmasının engellenmesi için uygulanan müeyyideler ağırlaştırıldı. Bu düzenleme, yolcu güvenliğini artırmayı amaçlıyor.
Yetki belgesi sahibi gerçek kişilerin ölümü halinde iade edilecek belge ücretlerine ilişkin esaslar belirlenirken, mevzuatta yasaklanan belge satışı gibi uygulamaların önüne geçilmesi için tedbirler alındı. Taşımacıların aldığı yetki belgelerinin kapsamı dışında faaliyet yürütülmesi nedeniyle iptal edilmesi halinde, yeniden alınacak belgelere uygulanan indirim kaldırıldı.
Yeni düzenlemelerle birlikte, ulaşım sektöründe hem emeklilere yönelik önemli teşvikler sağlanırken hem de sektörün genel düzenlemelerinde iyileştirmeler yapılmış oldu. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, bu düzenlemelerin toplumun yaşam kalitesini artırmayı ve uluslararası ticaret kurallarına uygun mevzuat oluşturmayı hedeflediğini belirtti.