Tüketicilerin korunmasına yönelik yapılan bu denetimlerde, dijital yayın ve internet hizmetleri sunan şirketlerin hizmet sunumunda ciddi aksaklıklar ve ihlaller olduğu ortaya çıktı.
Bakanlık, özellikle internet servis sağlayıcıları ile kişiye özel yayın ve içerik hizmeti sunan dijital platformların tüketicilere yönelik uygulamalarını mercek altına aldı. İncelemeler sonucunda, birçok platformun taahhüt ettiği hizmetleri yerine getirmediği, taahhüt süresi boyunca tüketicilerin aleyhine değişiklikler yapıldığı ve fesih taleplerinin zamanında karşılanmadığı tespit edildi. Ayrıca, bazı şirketlerin sundukları hizmetler için olmayan hizmetler karşılığında da fatura düzenledikleri ve tüketicilerden haksız bedel talep ettikleri belirlendi.
'TÜKETİCİ HAKLARI KORUMA ALTINDA'
Bu kapsamda, bakanlık tarafından mevzuata aykırı hareket eden dijital platform ve internet sağlayıcı şirketlere toplamda 24 milyon lira tutarında ceza kesildi. Yapılan açıklamada, dijital yayın sektöründe yer alan firmaların düzenli olarak kontrol edildiği ve bu kontrollerin hem vatandaşların haklarını koruma hem de tüketici memnuniyetini sağlama amacı taşıdığı belirtildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketicilerin şikayetlerine kayıtsız kalmadığını ve dijital platformlar üzerinde denetimlerini sıklaştırdığını vurguladı. 2024 yılının ilk dokuz ayında bakanlık tarafından tüketici sözleşmeleri, reklam ve ticari uygulamalar, ürün güvenliği gibi konularda toplamda 200 binin üzerinde firma denetlenerek toplamda 857 milyon liranın üzerinde idari para cezası uygulandığı açıklandı.
HAKSIZ FATURALANDIRMAYA SON
Ticaret Bakanlığı’nın son dönemlerde gerçekleştirdiği denetimlerin önemli bir kısmı, tüketicilere sunulan dijital hizmetlerdeki haksız uygulamaları önlemeye odaklanıyor. Özellikle dijital platformların ve internet sağlayıcılarının abonelik koşullarında tüketici aleyhine değişiklik yapmaları, hizmet sunmayan şirketlerin fatura kesmesi gibi sorunlar, vatandaşların şikayetleri üzerine gündeme geldi.,