Meta, Instagram'ın gelir rakamlarını bir mahkeme dosyasında açıkladı. Bu belgelere göre, Instagram 2012 yılında Facebook'un ana şirketi Meta tarafından satın alındıktan sonra hızlı bir büyüme gösterdi.
Instagram'ın başlangıçta bir fotoğraf paylaşım girişimi olarak satın alındığı 2012 yılında 1 milyar dolar ödediği hatırlatılıyor. Ancak o zamanlar gelir getirmeyen ve sadece bir avuç çalışanı olan Instagram, Meta'nın yatırımıyla büyük bir dönüşüm geçirdi.
Dosyalar, Instagram'ın Meta'nın sahipliğinde nasıl hızla büyüdüğünü açıkça gösteriyor. 2018'de 11,3 milyar dolar, 2019'da 17,9 milyar dolar, 2020'de 22 milyar dolar ve 2021'de 32,4 milyar dolarlık reklam geliri elde ettiği belirtiliyor. 2022'nin ilk yarısında ise 16,5 milyar dolarlık bir reklam geliri tahmin ediliyor.
Bununla birlikte, Instagram'ın reklam gelirleri, Google'a ait olan YouTube'un gelirlerinin hemen gerisinde kalıyor. YouTube, 2021 yılında 28,8 milyar dolarlık reklam geliri elde etti.
Öte yandan, Instagram ve benzeri sosyal medya platformları, reklamların büyük bir kısmını içerik sahiplerine vermiyor. Bu, YouTube'un aksine, reklamların yüzde 55'ini içerik üreticilerine dağıtmıyorlar. Ancak, hala çoğu kullanıcının içeriklerini ücretsiz olarak paylaşmasını bekliyorlar.
Instagram'ın gelir rakamlarının, Meta'nın bu hafta bir hakimin antitröst davasını reddetmesini sağlamak amacıyla yaptığı bir başvuruda ortaya çıktığı açıklandı. Dosyaların dava konusunda nasıl bir etki yaratacağı henüz bilinmiyor, ancak Instagram'ın hızlı büyüme grafiğini açıkça ortaya koyduğu vurgulanıyor.
Günümüzde Instagram, Facebook'un eski ürün yöneticisi Adam Mosseri tarafından yönetilmektedir. Oksijen kaynağına göre, Instagram'ın büyüme trendi önümüzdeki dönemde de devam edecek gibi görünüyor.