Çeşme'de sinek avlayan işletmeler çözümü 'dublör müşteri'de buldu!

Türkiye'nin en ünlü tatil beldelerinden Çeşme'de yer alan restoranlar ve kafeler müşteri sıkıntısı yaşıyor. Burada yer alan bir işletme müşteri sıkıntısını çözmek için 'dublör müşteri' yöntemiyle sosyal medyada gündeme oturdu.

Türkiye’nin gözde tatil merkezlerinden olan Çeşme’de, artan fiyatlar hem tatilcileri hem de işletmeleri zor durumda bırakıyor. Çeşme’deki birçok kafe ve restoran, yüksek fiyatlar nedeniyle müşteri bulmakta güçlük çekiyor.

DUBLÖR MÜŞTERİ İLANI SOSYAL MEDYADA GENİŞ YANKI UYANDIRDI

Çeşme’de bir kafe, dikkat çekici bir çözüm önerisiyle gündeme geldi. İşletme, sosyal medyada yayımladığı ilan ile 4 saat boyunca dublör müşteri olmayı kabul eden kişilere bin 500 TL ödeme yapacağını duyurdu. Bu ilginç ilan, sosyal medyada büyük yankı uyandırdı ve işletmenin içinde bulunduğu zor durumu gözler önüne serdi.

''UTANÇ VERİCİ BİR DAVRANIŞ''

Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkan Vekili İbrahim Güllü, bu tür sahte müşteri faaliyetlerinin etik olmadığını ve tüketiciyi aldatmaya yönelik olduğunu belirtti. Güllü, "Lokanta ve restoranlardaki fiyat artışları birçok vatandaşın bütçesini zorluyor. Ayrıca, servis ücreti adı altında alınan haksız bedeller faturaları kabartıyor. Mekanı dolu göstermek için dublör müşteri çalıştırmak utanç verici bir davranıştır." dedi.

Güllü, fahiş fiyatların önüne geçmek için fiyatların sürekli kontrol edilmesi ve denetlenmesi gerektiğini vurguladı. Ayrıca, servis ücreti ve kuver ücreti gibi haksız alınan ilave ücretlerin de kaldırılması gerektiğini söyledi.

KAPIDA MENÜ UYGULAMASI VE DENETİMLER

TÜKONFED’in gözlemlerine göre, kapıda menü yazılması uygulamasına genellikle uyulduğunu ve denetimlerin yapıldığını belirten Güllü, bu denetimlerin sürdürülmesi gerektiğini ifade etti.

Vatandaşların, fahiş fiyatlara karşı Ticaret Bakanlığı bünyesindeki Haksız Fiyat Değerlendirme Kuruluna, yanıltıcı reklam ve ilanlara karşı ise Reklam Kuruluna e-Devlet üzerinden şikayette bulunabileceklerini belirten Güllü, bu şikayetler sonucunda firmalara idari para cezalarının uygulanacağını söyledi. Fahiş fiyat artışı yapan işletmelere 100 bin TL’den 1 milyon TL’ye kadar, piyasa dengesini bozan ve tüketicinin mallara ulaşmasını engelleyen faaliyetlerde bulunan işletmelere ise 1 milyon TL’den 12 milyon TL’ye kadar ceza verilebileceğini ifade etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri