Deniz, sadakat kartlarında biriken puanların yıl sonuna gelmeden kullanılması gerektiğini belirterek, "Sadakat kartlarda biriken puanların belirli bir tarihe kadar kullanılması zorunluluğu, tüketiciyi zorlayan ve haksız bir durum" ifadelerini kullandı.
Deniz, birçok firmanın 31 Aralık itibarıyla kullanılmayan puanları silmeyi tercih ettiğini vurgulayarak, bu dönemde tüketicilerin alışverişlerinde puanlarını kullanmalarını önerdi. Para puanlarının, tüketicilerin kazanılmış hakkı olduğunu dile getiren Deniz, "Tüketici uzun süre sadakat göstermiş, alışveriş yapmış, puan biriktirmiş. Bunu 31 Aralık ile sınırlamak etik değil" dedi.
Tüketici Konfederasyonu (TÜKONFED) Başkanvekili İbrahim Güllü ise sadakat kartlarının işletmelerin müşterilerine avantaj sağladığı bir sistem olduğunu ifade ederek, "Her yıl sonunda sadakat kartlarındaki puanlar ve uçuş milleri sıfırlanıyor. Bu uygulama etik değil, çünkü bu kazanılmış bir haktır" dedi.
Güllü, işletmelerin bu tür uygulamalardan vazgeçmesi gerektiğini vurgularken, tüketicilere de sadakat kartlarındaki puanları ve diğer kazanılmış haklarını yıl sonunu beklemeden kullanmalarını önerdi. Eğer hakem heyetlerine başvurulursa, bu puanların geri alınması da mümkün olabileceğini belirtti. Ancak tüketicilerin bu risklerle karşılaşmaması adına alışverişlerini zamanında yapmalarını tavsiye etti.