Eğitim Sen: Eğitim sisteminde eşitsizlik artıyor

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen), 2023-2024 eğitim öğretim döneminin başlamasının ardından 'Eğitimin Durumu' raporunu açıkladı. Eğitim Sen Genel Başkanı Nejla Kurul, eğitimdeki eksikliklere değindi.

Muhabir: Aybala Almina Melek

Eğitim ve Bilim Emekçileri Sendikası (Eğitim Sen), 2023-2024 eğitim öğretim döneminin başlamasının ardından 'Eğitimin Durumu' raporunu açıkladı. Eğitim Sen Genel Başkanı Nejla Kurul, genel merkezde gerçekleştirilen basın toplantısında eğitim sistemindeki eşitsizliklere değindi.

Kurul, kırtasiye masraflarının 2021 yılından bu yana altı kat arttığını vurgulayarak, "İşsiz velilerimiz bu masrafları nasıl karşılayacak? Asgari ücretle geçinen velilerimiz bu masrafları nasıl karşılayacak? Milli Eğitim Bakanlığının bu konuları düşünmesi gerekiyor." dedi.

Kurul, "Ekonomik kriz ve hayat pahalılığı, gıda fiyatlarının yükselmesi, kırtasiye ve katlanan okul fiyatları nedeniyle aileler, çocuklarının temel ihtiyaçlarını karşılamakta ciddi anlamda zorlanmaktadır. Seçim sonrasında peş peşe gelen zamlarla birlikte veliler, çocuklarına günlük harçlık vermekte zorlanmanın yanı sıra beslenme çantalarını dahi dolduramama korkusu yaşamaktadır." diye konuştu.

DEPREM ETKİLERİ DEVAM EDİYOR

Deprem nedeniyle eğitimden uzak kalan öğrencilere ve öğretmenlere dikkat çeken Kurul, depremin olumsuz etkilerinin halen daha devam ettiğini söyledi. Kurul, "2021-22 öğretim yılı verilerine göre deprem bölgesinde 5-17 yaş grubunda yaklaşık 203 bin 483 çocuk eğitim dışındadır. Yapılan araştırmalar okulla bağı zayıflayan çocukların, afet sonrasında da eğitime dönmeme olasılığının arttığına dikkat çekmektedir. Doğal afetler eğitim hakkının ihlaline yol açabilirken, nitelikli eğitim hakkına erişimdeki engeller nedeniyle çocukların ihmal, istismar ve şiddet riskleriyle karşı karşıya kalma riski bulunmaktadır. Deprem sürecinde okulların bir kısmı kademeli olarak açılırken, bazıları hiç açılmamış, çocukların okula devam etmesi bir ihtiyaç olarak görülmemiştir. Nakilleri yapılan çocuklar için ciddi bir psikolojik destek süreci sağlanmadığından dolayı çocuklar, okullara uyum sorunu yaşamış ve eğitim sürecine katılamamışlardır. Benzer bir durumun 2023/’24 eğitim öğretim yılı başında da yaşanmaması için gerekli önlemler alınmamıştır." diye konuştu.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri