Google Chrome tarafından hayata geçirilecek yeni uygulama öncelikli olarak küresel kullanıcıların yüzde 1'ine sunulacak ve bu da 30 milyon kullanıcıyı kapsayacak.
YAPILACAK OLAN DEĞİŞİKLİK TEST AŞAMASINDA
Google, değişikliğin test aşamasında olduğunu ve yıl sonuna kadar tüm kullanıcılara sunmayı planladığını belirtti. Reklam verenler ise bu değişikliğin olumsuz etkileri olabileceğini ifade ediyor. The Trade Desk firması başkan yardımcısı Phil Duffield, kullanıcı gizliliği hedefinin reklam gelirlerini olumsuz etkilememesi gerektiğini savunurken, reklam sektörünün daha iyi bir kullanıcı deneyimi için çalıştığını vurguladı.
REKLAM VERENLER TELAŞA KAPILDI
Google Chrome, dünya genelinde en çok kullanılan internet tarayıcısı olarak bilinmektedir. Diğer rakip tarayıcılar olan Apple'ın Safari ve Mozilla'nın Firefox'u, üçüncü taraf çerezleri engelleme seçeneğini sunmaktadır. Çerezler, kullanıcıların internet üzerindeki aktivitelerini, konumlarını ve bağlandıkları cihaz bilgilerini kaydetmek için kullanılıyor.
Google, Chrome üzerinde üçüncü taraf çerezlerini aşamalı olarak sonlandırma kararı aldığını duyurdu. Bu değişiklik, rastgele seçilen kullanıcılara 'özel dolaşma' seçeneğini tercih edip etmedikleri sorularak hayata geçirilecek. Google'ın başkan yardımcısı Anthony Chavez, bu adımın üçüncü taraf çerezler olmadan bazı sitelerin çalışamayacağı durumunda geçici olarak bu dosyalara izin verme seçeneğinin kullanıcılara sunulacağını belirtti. Google, bu adımın internet dolaşımını daha kişisel hale getirmek amacıyla atıldığını savunsa da, birçok internet sitesi üçüncü taraf çerezler aracılığıyla gelen reklamların varlığıyla ayakta duruyor. Bu durum, bazı kullanıcılar için kişiye özel reklamların, internet kullanımına izinsiz bir müdahale anlamına geldiği şeklinde algılanabiliyor.