Bu yeni ölçme ve değerlendirme araçları, öğrenci gelişimlerine ve müfredatın yeni öğrenme çıktılarıyla uyumlu olarak tasarlandı.
MEB’in internet sitesinde yayımlanan duyuruya göre, yeni model ile ölçme ve değerlendirme yaklaşımları daha modern ve öğrenci merkezli hale getirildi. Alana özgü ve öğrencilerin gelişimsel özelliklerine uygun olarak hazırlanan bu araçlar, geçerlilik ve güvenilirlik kriterlerine dikkat edilerek geliştirildi.
YENİ ÖLÇME ARAÇLARI NELER SUNUYOR?
Bu yeni ölçme araçları, öğrenci performansını bütünsel bir yaklaşımla değerlendirmeyi hedefliyor. 5. ve 9. sınıf derslerine yönelik yeni araçlar, sadece bilgi ölçmeye yönelik değil, aynı zamanda öğrencilerin düşünme, problem çözme ve yaratıcı becerilerini de değerlendiren yapılar içeriyor. MEB, bu araçların farklı öğrenme çıktıları ve süreç bileşenlerini ölçen yenilikçi yöntemlerle hazırlandığını belirtti. Bu kapsamda, tanılayıcı dallanmış ağaç, yapılandırılmış grid, açık uçlu sorular ve performans görevleri gibi örnekler dikkat çekiyor.
Ölçme araçları, sadece öğrenci başarısını değerlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda öğretmenlerin de eğitim sürecine katkı sunacak stratejik bilgiler edinmesini sağlıyor. Bu sayede, öğrencilerin bireysel öğrenme ihtiyaçları daha net belirlenip, eğitim süreçleri buna göre düzenlenebilecek.
DİJİTAL ERİŞİM KOLAYLIĞI
Bakanlık, bu yeni ölçme araçlarına ve çalışma kağıtlarına "https://odsgm.meb.gov.tr/" adresinden erişilebileceğini duyurdu. Eğitimciler ve öğrenciler, bu adres üzerinden örnek sorular ve etkinlik örneklerine ulaşabilecek, yeni yaklaşımları sınıf ortamında uygulama imkanı bulacak.