Microsoft'ta yaşanan teknik soruna rağmen Sabiha Gökçen Havalimanında seferler sürüyor, Denizbank'ta sorun gideriliyor

Küresel çapta yaşanan büyük bir iletişim kesintisi, birçok sektörde işlem aksaklıklarına yol açtı. Microsoft'a siber güvenlik hizmeti veren CrowdStrike'tan kaynaklandığı bildirilen teknik sorun, çeşitli kurumlarda önemli etkiler yarattı. İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanında ise seferler sürüyor.

Küresel yazılım sistemindeki aksaklık nedeniyle TÜVTÜRK, araç muayene işlemlerinde sıkıntılar yaşadığını duyurdu. Sosyal medya üzerinden yapılan açıklamada, “Küresel yazılım sistemimiz dünya genelindeki teknik aksaklıktan etkilenmektedir. Araç muayene işlemlerimiz de bu durumdan etkilenmektedir. Sorunun çözülmesi ve işlemlere devam edebilmemiz için çalışmalarımız sürmektedir” denildi.

Bir diğer etkilenen kurum ise AJet oldu. Şirket, yaşanan network problemi nedeniyle çevrim içi biletleme ve rezervasyon işlemlerinde geçici aksaklıklar yaşandığını bildirdi. AJet, sorunun çözülmesi için ekiplerinin yoğun şekilde çalıştığını vurguladı.

THY SEFERLERİNDE İPTAL VE İLAVE HAKLAR

Türk Hava Yolları (THY) ise küresel kesintinin etkisiyle 84 seferini iptal etti. THY Basın Müşavirliği, iptaller nedeniyle yolculara ek haklar tanındığını açıkladı. “19 Temmuz 2024 ve öncesi tarihli biletlerde, 25 Temmuz 2024 tarihine kadar işlem yapılması kaydıyla rezervasyon değişiklikleri ücretsiz olarak yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen işlem yaptırmayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacak ve kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır” denildi.

DENİZBANK'TAKİ SORUN KADEMELİ OLARAK GİDERİLİYOR

Denizbank, global yazılım sisteminin neden olduğu aksaklığın kademeli olarak giderildiğini duyurdu. Banka, “Söz konusu aksaklık, global yazılımın hata vermesi sonucu oluşmuştur. Şubelerimiz ve dijital kanallarımızdan en kısa sürede hizmet vermeye devam etmek için çalışmalarımız sürmektedir” açıklamasında bulundu.

SUNEXPRESS VE TAV HAVALİMANLARI OLUMSUZ ETKİLENMEDİ

SunExpress, yaşanan kesintiden etkilenmeyen bir diğer kurum olarak öne çıktı. Şirket, “Küresel yazılım sistemi, SunExpress tarafından kullanılmıyor. Bu nedenle operasyonlarımız kesintisiz olarak devam etmektedir” dedi.

TAV Havalimanları ve Sabiha Gökçen Havalimanı da sistemsel sorun yaşanmadığını bildirdi. TAV, “İşlettikleri havalimanlarında herhangi bir sorun yaşanmadığını” belirtirken, Sabiha Gökçen Havalimanı ise “BT kesintisinin havalimanımızı etkilemediğini” duyurdu.

Küresel çapta yaşanan bu teknik aksaklıklar, birçok sektörde aksamalar yaşanmasına neden oldu. Kurumlar, sorunların çözülmesi ve normal işleyişin sağlanması için çalışmalarını sürdürüyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri