Microsoft'tan büyük kesintiye yönelik net açıklama!

Microsoft, dünya genelinde yaşanan büyük kesintinin temel nedenini CrowdStrike yazılım güncellemesi olarak belirledi ve sorunun büyük ölçüde düzeltildiğini açıkladı. Ancak bazı kullanıcılar hala Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetlerinde sorunlar yaşamaya devam ediyor.

Microsoft, CrowdStrike Falcon Sensor yazılım güncellemesinden kaynaklanan sorunun düzeltildiğini doğruladı.

Buna rağmen, bazı Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetleri hala etkileniyor. Şirket, bu sorunları çözmek için ek çalışmalar yürütmeye devam ediyor. Microsoft 365 Durum hesabı, X platformunda yaptığı paylaşımda, "Temel sorun düzeltildi, ancak bazı Microsoft 365 uygulamaları ve hizmetlerini etkilemeye devam eden artçı etkiler var. Ek rahatlama sağlamak için ek hafifletmeler yapıyoruz" ifadelerini kullandı.

GÜVENLİK İHLALİ VEYA SİBER SALDIRI DEĞİL

CrowdStrike'ın Başkanı ve CEO'su George Kurtz, yaşanan kesintinin bir güvenlik ihlali veya siber saldırı olmadığını belirtti. Özellikle dünya genelinde yaygın olarak görülen Mavi Ekran (BSOD) sorunu, bankalar, hava yolları, TV medya kuruluşları, süpermarketler ve birçok sektörde büyük operasyonel aksamalara neden oldu.

NE OLMUŞTU?

CrowdStrike Falcon Sensor ve Windows 365 Cloud'a yapılan son yazılım güncellemesi, sistemlerde beklenmedik sorunlara yol açarak, özellikle Microsoft 365 hizmetlerini etkiledi. Bu kesinti, bankalar, hava yolları, TV medya kuruluşları ve süpermarketler gibi birçok sektörde önemli operasyonel aksamalar yarattı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri