Açılışın sanat yönetmeni Thomas Jolly, eleştirilere yanıt verdi ve gösterideki tartışmalı sahnenin, Leonardo da Vinci'nin ünlü "Son Akşam Yemeği" tablosunu yansıtmak yerine bir pagan şenliğini konu aldığını savundu.
BFMTV'nin Le live Week-end programında açıklamalarda bulunan Jolly, açılış töreninin genel olarak olumlu karşılandığını ancak "Son Akşam Yemeği" tablosuna atıfta bulunan sahnenin tepkilere neden olduğunu belirtti. Jolly, tartışma yaratan sahnede Hz. İsa'nın değil, Yunan mitolojisinin şarap tanrısı Dionisos'un yer aldığını öne sürdü.
Jolly, "İlk başta masaya gelen Dionisos var. Neden Dionisos var? Çünkü Dionisos, Yunan mitolojisinde kutlamaların ve şarabın tanrısıdır ve Sen nehri tanrıçası Sequana'nın babasıdır. Burada fikir, Olimpos tanrıları ile bağlantılı büyük bir pagan şenliğidir" şeklinde konuştu.
Jolly, çalışmalarının "alay etmek" üzerine kurulmadığını ve amacının "yapıcı ve uzlaştırıcı" bir açılış töreni sunmak olduğunu vurguladı.
Açılış töreninde yer alan performans, Hristiyanlık inancına saygısızlık olarak değerlendirildi. Özellikle "drag queen" (kadın kıyafeti giyip makyaj yapan erkek) performansı ve Hz. İsa'yı konu alan "Son Akşam Yemeği" tablosunun tasvir edilmesi nedeniyle geniş çaplı eleştiriler geldi.
Fransa Katolik Kilisesi, açılış töreninin Hristiyanlıkla alay eden sahneleri içerdiğini belirterek, bu durumu derin bir üzüntüyle karşıladıklarını ifade etti. Orta Doğu Kiliseler Konseyi (MECC) ise Paris Olimpiyatları açılış töreninde yaşananları, özgürlük ve insan onuru kavramlarıyla ilgili mutlak cehalet olarak nitelendirdi.
Jolly'nin açıklamaları, performansın sanat amaçlı olduğu ve dini inançlara yönelik bir alaycılığın söz konusu olmadığı yönündeki iddiaları savunmasına rağmen, tartışmaların ve tepkilerin dinmediği görülüyor.