Örgün eğitim, önceden hazırlanmış ders programları, araç-gereçler ve ortamlar yoluyla, okullarda planlı ve programlı şekilde yürütülür ve belirli yaş gruplarına göre de seviyelere bölünüyor.
Geçmişte sınırlı sayıda insanın yararlanabildiği örgün eğitim, imparatorlukların dağılması, ulus-devletlerin doğması ve milli eğitim sistemlerinin oluşmasıyla birlikte gelişerek yeni bir pencereye kavuşmuştur. Örgün eğitim, eski zamanlarda, öncelikle bireyleri çeşitli yönlerden geliştirmeye odaklanmıştır. Zamanla eğitim aracılığıyla toplumsal kalkınma ve gelişmeyi sağlama anlayışının gelişmesiyle birlikte, sosyal kültürün nesiller arasında aktarılmasını amaçlamıştır. Rönesans ve Reform hareketleri sonrası pozitif bilimlerin ağırlık kazanmaya başlamasıyla birlikte örgün eğitim kapsamında sosyal bilimler, tarih, coğrafya, maliye, hukuk vb. konular da öğretilmeye başlanmıştır. Gelişim özellikleri, ihtiyaçları ve rol ve sorumlulukları yönünden yetişkinlerin çocuklardan farklı olduğu ve dolayısıyla eğitimlerinde de farklı yöntemlerin kullanılması gerektiği ifade edilmiştir.