Otomobil pazarında dönüm noktası: Hibrit ve elektririk etkisi!

2023 yılı, Avrupa otomobil pazarı için dönüm noktası oldu. Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan verilere göre, AB otomobil pazarı yüzde 13,9'luk bir büyüme kaydederek 10,5 milyon adetlik satışla rekor kırdı. Bu artışın arkasında ise özellikle hibrit ve elektrikli araçların satışlarındaki patlama etkili oldu.

Yıllardır pazarın lideri olan benzinli araçlar, pazar payında hafif bir düşüş yaşayarak yüzde 35,3'e geriledi. Dizel araçların satışları ise daha da gerileyerek yüzde 13,6'ya düştü. Ancak, hibrit araçların satışları yüzde 29,5 artarak 2,7 milyon adete ulaşırken, elektrikli araçlar yüzde 37'lik bir artışla 1,5 milyon satışa ulaşarak dizel araçları geride bırakıp üçüncü en popüler seçenek haline geldi.

Volkswagen Grubu, AB ülkelerindeki otomobil satışlarında liderliğini korurken, Stellantis ve Renault Grubu da önemli rol oynadı. Elektrikli araç satışlarında ise Tesla, Volkswagen ve Renault öne çıkan markalar oldu.

ACEA raporu, AB'nin elektrikli araç üretiminde Çin ve ABD'ye karşı daha sağlam bir strateji geliştirmesi gerektiğine işaret ediyor. Çin'in tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD'nin yerli üretimi teşvik eden politikaları, AB'nin rekabet gücünü sınıyor. Bu nedenle AB'nin bu alanda daha bütünsel bir politika ve strateji benimsemesi gerekiyor.

2023, AB otomobil pazarında elektrikli ve hibrit araçların yol alışının bir göstergesi olarak öne çıkıyor. Bu değişim, sürdürülebilirlik ve çevre dostu taşımacılığa olan talebin arttığını gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda AB'nin elektrikli otomobil üretimi ve altyapısını güçlendirmek için daha fazla adım atması bekleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri