Yıllardır pazarın lideri olan benzinli araçlar, pazar payında hafif bir düşüş yaşayarak yüzde 35,3'e geriledi. Dizel araçların satışları ise daha da gerileyerek yüzde 13,6'ya düştü. Ancak, hibrit araçların satışları yüzde 29,5 artarak 2,7 milyon adete ulaşırken, elektrikli araçlar yüzde 37'lik bir artışla 1,5 milyon satışa ulaşarak dizel araçları geride bırakıp üçüncü en popüler seçenek haline geldi.
Volkswagen Grubu, AB ülkelerindeki otomobil satışlarında liderliğini korurken, Stellantis ve Renault Grubu da önemli rol oynadı. Elektrikli araç satışlarında ise Tesla, Volkswagen ve Renault öne çıkan markalar oldu.
ACEA raporu, AB'nin elektrikli araç üretiminde Çin ve ABD'ye karşı daha sağlam bir strateji geliştirmesi gerektiğine işaret ediyor. Çin'in tedarik zincirindeki hakimiyeti ve ABD'nin yerli üretimi teşvik eden politikaları, AB'nin rekabet gücünü sınıyor. Bu nedenle AB'nin bu alanda daha bütünsel bir politika ve strateji benimsemesi gerekiyor.
2023, AB otomobil pazarında elektrikli ve hibrit araçların yol alışının bir göstergesi olarak öne çıkıyor. Bu değişim, sürdürülebilirlik ve çevre dostu taşımacılığa olan talebin arttığını gösteriyor. Önümüzdeki yıllarda AB'nin elektrikli otomobil üretimi ve altyapısını güçlendirmek için daha fazla adım atması bekleniyor.