Ticaret Bakanlığından yapılan açıklamaya göre, Reklam Kurulu yılın ilk 3,5 ayında toplam 639 dosya üzerinde görüş ve değerlendirmelerde bulundu. Tüketicileri yanıltıcı veya haksız ticari uygulama içeren 554 dosyaya durdurma cezası ve toplam 94 milyon 139 bin 110 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildi.
Son toplantının gündem maddesi, tüketicileri yanıltıcı indirimli satış reklamlarıydı. Yapılan açıklamada, çeşitli ürünlerde ilan edilen indirimli satış kampanyalarının, ülkemizde ve dünya genelinde popüler bir pazarlama stratejisi olduğuna dikkat çekilerek, çevrimiçi alışveriş kanallarının yaygınlaşmasıyla birlikte bu kampanyaların sıklığının arttığı belirtildi. Ancak, bu artışın bir sonucu olarak çeşitli tüketici mağduriyetlerinin de yaşandığına vurgu yapıldı.
Açıklamada, tüketicileri aldatıcı, yanıltıcı ve gerçekte olduğundan daha fazla indirim yapıyormuş algısı oluşturulan indirimli satış reklamları ve uygulamalarının incelenmeye devam edildiği ifade edildi. Nisan ayı kurul gündeminde ele alınan dosyalarla birlikte yılın ilk dört ayında 51 indirimli satış dosyasına durdurma cezası ve toplam 11 milyon 457 bin 805 lira idari para cezası uygulanmasına karar verildiği belirtildi.