RTÜK'ten reklam sürelerine sıkı denetim!

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), yayınlanabilecek azami reklam süresinin 12 dakika olduğunu hatırlatarak, ticari iletişim yayınlarında yaşanan ihlallerin önüne geçmek için daha sıkı denetim süreci başlatma kararı aldı.

RTÜK, son dönemde uzmanlar tarafından yapılan incelemelerde ticari iletişim yayınlarında mevzuatta belirtilen hükümlerin ihlal edildiğini tespit etti. Bu incelemeler sonucunda, bir saatlik zaman diliminde yayınlanabilecek azami reklam süresinin 12 dakika olduğu hatırlatılarak, bazı medya hizmet sağlayıcıların bu süreyi aşarak rekabet ortamını zedelediği ve kurallara uymayan muadillerine haksızlık yaptığı belirlendi.

RTÜK'ten yapılan yazılı açıklamada, reklamların süresi ve içeriği ile ilgili yaşanan ihlallerin ciddiyeti vurgulanarak, bu durumun sektördeki dengeleri bozabileceği ve izleyiciyi rahatsız edebileceği ifade edildi. Bu nedenle, daha sıkı denetim sürecinin başlatılması kararı alındı.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri