Tatil sezonu başladı fakat beklenen hareketlilik olmadı!

Turizm sezonunun tam hızda devam ettiği bu günlerde, popüler tatil beldelerinde beklenen hareketlilik yaşanmadı. Otellerin fiyatlarını artırması, doluluk oranlarını olumsuz etkiledi. Doluluk oranları yüzde 70-80 seviyelerinde kalırken, otel yetkilileri bu durumu endişeyle karşılıyor.

Boş kalan odaları doldurabilmek için oteller, yabancı turistlere yüzde 10 ile 20 arasında indirim uygulamaya başladı. Sosyal medyada ise boş kalan Bodrum sokakları dikkat çekiyor. Turizm profesyonelleri, 'Bodrum'da artık öngörülebilir bir fiyat algısı yok' diye belirtiyor.

FİYAT ARTIŞLARI TURİZMİ VURDU

Yüksek fiyatlar nedeniyle Avrupalı, Rus ve yerli turistler, Bodrum'da tatil yapmayı pahalı buluyor. Sosyal medyada sıkça paylaşılan boş Bodrum sokakları ve restoranları, turizmin en yoğun olduğu temmuz ve ağustos aylarında beklenen ilgiyi görmemiş olmanın göstergesi. Oteller, son dakika satışlarıyla boş kalan odalarını doldurabilmek için yabancı turistlere indirimler sundu.

YERLİ TURİST DÜŞÜK SEZONA YÖNELDİ

Artan fiyatlar yerli turisti düşük sezona yöneltti. Oteller enflasyon nedeniyle yüzde 80'lere varan oranlarda zam yaparken, tatilcilerin alım gücü azaldı. Bu durum, birçok tatilcinin yüksek sezon yerine eylül-ekim aylarında tatile gitmeyi tercih etmesine neden oldu.

TÜRKİYE PAHALI ÜLKELER ARASINDA

TÜRSAB Başkan Başdanışmanı Hamit Kuk, yüksek sezonda konaklama fiyatlarının en tepe noktaya çıktığını, otellerin Avrupa ve Rus pazarları için indirim kampanyaları başlattığını söyledi. Özellikle temmuz ayında son dakika satışlarında boş kalan odaları doldurabilmek için yüzde 10 ile 20 arasında indirimler yapıldı. Fiyatların geçen yıla göre yüzde 50 artması, Avrupa pazarında Türkiye'yi pahalı ülkeler arasına soktu.

BODRUM'DA FİYAT ALGISI YOK

Bodrum'daki fiyatlar konusunda da değerlendirme yapan Kuk, ekonomik kriz nedeniyle yerli turistin kaçtığını, yüksek kira ve operasyon maliyetleri nedeniyle işletmelerin anormal fiyatlar uyguladığını belirtti. "Sadece yerli değil, yabancı turistler de pahalı buluyor. Bu yüzden kimse ekstra harcama yapmıyor." dedi.

SOSYAL MEDYADA ALGI YARATILIYOR

TÜRSAB Bodrum Bölge Temsil Kurulu Başkanı Mustafa Demir ise Bodrum'daki müşteri profilinin son yıllarda değiştiğini, İngilizlerin ve Almanların Bodrum'a gelmediğini ifade etti. “Yerli turist fiyata bakmadan restorana giriyor ve hesap gelince de sosyal medyadan paylaşıyor. Ancak uyguna yerler de var. Bodrum’da Michelin yıldızı almış bir kebapçıda lahmacun 180 TL. İstanbul’da da fiyatlar böyle. Bodrum’un her bölgesindeki fiyatlar paylaşılmıyor. Bodrum pahalı bir yer değil, seçenek çok. Sadece yüksek fiyatlar gösterilip algı yaratılıyor." dedi.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri