Yahya Üstün, açıklamasında sorunun çözülmesi ve yolcuların mağduriyetinin önlenmesi adına gerekli çalışmaların hızla devam ettiğini belirtti. Yolculara en kısa sürede güncel bilgi vereceklerini ifade eden Üstün, yaşanan aksaklığın kaynağının araştırıldığını ve çözüm için gerekli adımların atıldığını vurguladı.
"OPERASYONLARIMIZ KADEMELİ OLARAK NORMAL SEYRİNE DÖNMEKTEDİR"
THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, daha sonra yaptığı ikinci açıklamada, "Değerli yolcularımız, dünyada havacılık da dahil olmak üzere farklı sektörlerden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz," ifadelerini kullandı.
Yolcuların mağduriyetini en aza indirmek amacıyla hızlı ve etkin çözümler üretmeye devam eden THY, biletleme ve rezervasyon işlemlerinin en kısa sürede normale dönmesi için çalışmalarını sürdürüyor.
THY yetkilileri, yolcuların biletleme ve rezervasyon işlemlerindeki sorunları gidermek için bilgi sistemleri ekiplerinin yoğun bir mesai harcadığını ve gelişmelerin kamuoyu ile paylaşılacağını belirtti. Bu süreçte yolcuların sabırlı olmaları ve resmi açıklamaları takip etmeleri istendi.
YOLCULARA UYARI
Türk Hava Yolları, yolcuların olası mağduriyetlerini önlemek adına, uçuşlarından önce rezervasyon ve biletleme işlemlerini kontrol etmelerini ve gerektiğinde THY müşteri hizmetleri ile iletişime geçmelerini tavsiye etti. Yolcuların mağdur olmaması adına, THY yetkilileri, tüm yolculara yardımcı olmak için ellerinden geleni yapacaklarını bildirdi.