Ticaret Bakanlığı açıklamasında, dolandırıcıların, e-posta, telefon, mesaj gibi iletişim kanalları kullanarak, "Gönderiniz gümrükte takıldı", "Gönderinizde yasa dışı madde tespit edildi", "Teslimat için ek ücret ödemeniz gerekiyor" gibi mesajlar gönderdiği belirtildi. Bu sahte bildirimlerle vatandaşlardan, hesap numaralarına para yatırmaları veya gönderilen linkler üzerinden ödeme yapmaları talep ediliyor.
Ticaret Bakanlığı, şu kritik uyarıda bulundu:
"Posta ve hızlı kargo işlemlerinde, Bakanlığımız birimleri ile gümrük idareleri vatandaşlara e-posta, telefon araması veya mesaj yoluyla herhangi bir bildirimde bulunmamakta; hesap numarası ya da web sitesi linki üzerinden ödeme talep etmemektedir."
YENİLİK: BİLDİRİM FORMATI VE DOĞRULAMA SİSTEMİ
Dolandırıcılıkla mücadele kapsamında, posta ve hızlı kargo işlemleriyle ilgili yapılacak bildirimler için standart bir format oluşturuldu. Ayrıca, yetkilendirilmiş posta ve kargo firmalarına ait iletişim bilgileri Bakanlık’ın resmi web sitesinde paylaşıldı.
Vatandaşlar, bildirimlerin güvenilirliğini kontrol etmek için https://ggm.ticaret.gov.tr/istatistikler/istatistikler adresinde yer alan listeyi inceleyebilir. Bu liste, yapılan bildirimlerin ilgili kargo firmasının kurumsal e-posta adresi veya telefon numarasından gönderilip gönderilmediğini kontrol etme imkânı sunuyor.
"GÜVENLİ ALIŞVERİŞ İÇİN ÖNLEMLER ARTIRILDI"
Bakanlık, sahte ve aldatıcı bildirimlerle mücadele için çalışmalarını sürdürdüğünü belirtti ve vatandaşların güvenli alışveriş yapabilmeleri adına her türlü tedbirin alındığını vurguladı.
Dolandırıcılık mağduru olmamak için gelen mesajların doğruluğunu kontrol etmenin önemine dikkat çekildi ve şüpheli durumlarda vatandaşların Bakanlık'ın resmi kanallarına başvurmaları gerektiği hatırlatıldı.