8 Ekim 2024 tarihinde gerçekleştirilen 350. toplantısında, tüketicilerin bilgi eksikliklerini istismar eden ve onları yanıltan 202 dosya ele alındı. Bu dosyalardan 185’i mevzuata aykırı bulunarak toplamda 16 milyon 865 bin 937 TL idari para cezası kesildi. Ayrıca, söz konusu reklamlara durdurma cezası da verildi.
Reklam Kurulu, özellikle internet ortamında tüketicileri aldatmaya yönelik yasadışı reklamlara da göz açtırmıyor. Kurulun son toplantısında, internet üzerinden yapılan yasaya aykırı reklamlara ilişkin 71 dosya için erişimin engellenmesine karar verildi.
YILIN İLK ON AYINDA 204 MİLYON TL CEZA
Reklam Kurulu, 2024 yılının ilk on ayında toplamda 1.542 dosya üzerinde değerlendirme yaparak, haksız ticari uygulama ya da aldatıcı reklam içerdiği tespit edilen 1.358 dosya hakkında karar aldı. Bu süreçte, mevzuata aykırı reklamlara toplamda 204 milyon 322 bin 410 TL idari para cezası uygulandı.
Kurul, tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları üzerinde büyük etkisi olan reklamların, tüketici haklarını zedelememesi adına sıkı denetimler yapmaya devam ederken, dijital mecralarda yapılan reklamlarda da aynı hassasiyeti gösteriyor. Bu kararlar, tüketici haklarının korunması ve ticari ahlakın sağlanması adına önemli bir adım olarak değerlendiriliyor.