Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarını koruma amacıyla gerçekleştirdiği denetimlerde e-ticaret firmalarına yönelik ciddi yaptırımlar uyguladı.
Bakanlıktan yapılan açıklamada, "Perakende ticarette giderek payı ve önemi artmakta olan mesafeli satışlar, kolay, çabuk ve pratik bir alışveriş metodu olması dolayısıyla bir yandan tüketiciler için vazgeçilmez hale gelirken diğer yandan bu tür alışverişlerde sözleşme konusu ürünleri fiziken görme ve kontrol etme imkanının olmaması ve satıcı ile yüz yüze iletişim kurulmaması tüketicileri istismara karşı daha zayıf hale getirmektedir." denildi.
Bakanlık, 2024 yılı içerisinde tüketicilerden gelen başvurular doğrultusunda başta tüketicinin bilgisi ve onayı olmaksızın ürünün stokta bulunmadığı gerekçesiyle yapılan sipariş iptalleri, satın alınan ürünlerin mevzuatta belirtilen süre içerisinde teslim edilmemesi ve bu sürelere uyulmaması nedeniyle tüketiciler tarafından feshedilen sözleşmelere ilişkin bedel iadesinin süresi içerisinde yapılmaması konularında yoğunlaşan mağduriyetler üzerine incelemeler gerçekleştirdi.
42 FİRMADAN 40'INA CEZA
Bu incelemeler sonucunda, 2024 yılında denetlenen 42 firmadan mevzuata aykırı uygulamaları tespit edilen 40 firma hakkında toplamda yaklaşık 230 milyon TL idari para cezası kesildi. Bakanlık açıklamasında, "Bununla beraber 7 firmanın faaliyetlerinin ise 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu’nun 157'nci ve 158'inci maddelerinde yer alan dolandırıcılık suçu kapsamında değerlendirilmelerini teminen inceleme raporlarına ek olarak 7 adet soruşturma raporu hazırlanarak ilgili Cumhuriyet Başsavcılıklarına intikal ettirilmiştir" ifadelerine yer verildi.
Ticaret Bakanlığı, tüketici haklarının korunması ve haksız rekabetin önlenmesi için 6502 sayılı Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği çerçevesinde etkin, yoğun ve yaygın denetimlerin devam edeceğini belirtti.