Türk otomotiv sanayi ve TOGG

Türkiye nitelikli iş gücü, bereketli toprakları üzerine kurulu üretim kapasitesiyle dünyanın en avantajlı ülkelerinden biri. Türk otomotiv sanayi de gelişimini Cumhuriyet’in 100. Yılı’nda TOGG ile taçlandırdı…

DEĞERLENDİRME: ÖMERCAN ÖZMEN

TOGG üretim sürecinden, yollara çıktığı süreçte dahil olmak üzere gündemdeki yerini korumaya devam ediyor. Türk otomotiv sektörünün ileriye doğru attığı büyük bir adım olan TOGG, şimdilerde yollarda vatandaşların daha çok karşısına çıkmaya başladı.

TOGG NE ZAMAN KURULDU?

Türkiye’nin ilk yerli ve milli otomobili TOGG, 2017 yılında ülkemizin otomotiv sanayisinin gelişimini hızlandırmak ve yerli otomobil üretimine başlamak amacıyla kuruldu.

Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın destekleri, BMC, Anadolu Grubu, Kök Grubu, Turkcell ve Zorlu Holding’in yatırımları ile kurulan şirket; yerli ve milli otomobili yollara çıkarttı. Cumhuriyet’in 100. Yılı coşkusunu yaşarken yollarda daha fazla sayıda TOGG görülmeye başlandı.

Sürecin ilerlemesiyle birlikte yollarda daha fazla TOGG görmeye başlayan vatandaşlar, meraklı gözlerle akıllı otomobile bakmaktan geri duramıyor.

PEKİ TOGG’UN TARİHİ NASILDI?:

*2017: TOGG, Türkiye’nin ilk yerli ve milli otomobil üreticisi olarak kuruldu.

*2018: TOGG, Gebze’de Gemlik ilçesinde yer alan 2 milyon metrekarelik bir alanda üretim tesisi inşa etmeye başladı.

*2022: TOGG, ilk yerli otomobili olan C-SUV’u tanıttı.

*2023: TOGG yollara çıktı…

TÜRK OTOMOTİV SANAYİ NASIL GELİŞTİ?

Türk otomotiv sanayi, 1950’li yıllardan itibaren ithal ikamesi amacıyla kurulmaya başlandı. İlk olarak 1954 yılında Otokar tarafından askeri araçlar için bir montaj hattı kuruldu. 1955 yılında kamyon ve 1963 yılında otobüs montajına başlandı. Takip eden üç yıl içinde de binek otomobil üreten montaj fabrikaları (Tofaş-Fiat, Oyak-Renault, Otosan-Ford) imalata geçti.

1970’li yıllarda otomotiv sanayinin büyümesi hızlanmış ve ihracata yönelik bir yönelim başladı. 1980’li yıllarda ise otomotiv sanayi, Türkiye ekonomisinin en önemli sektörlerinden biri haline geldi.

NİTELİKLİ İŞ GÜCÜ ETKİLİ OLDU

Türk otomotiv sanayinin gelişiminde, aşağıdaki faktörler etkili olmuştur:

*Devletin ithal ikamesi ve ihracata yönelik teşvikleri

*Uluslararası otomotiv firmalarının Türkiye’de yatırım yapması

*Türkiye’de yetişen nitelikli iş gücü

*Otomotiv yan sanayinin gelişmesi

TÜRK OTOMOTİVİ DÜNYANIN 15’İNCİ SANAYİSİ

2023 yılı itibarıyla, Türkiye otomotiv sanayi, Avrupa’nın en büyük 10’uncu, dünyanın ise 15’inci en büyük otomotiv sanayisi. Türkiye’de 2022 yılında 2,1 milyon adet araç üretilmiş ve 1,7 milyon adet araç ihraç edildi.

Türk otomotiv sanayinin, gelecek yıllarda da büyümeye ve gelişmeye devam etmesi bekleniyor. Bu büyümenin, aşağıdaki faktörlerden kaynaklanması öngörülüyor.

*Dünya nüfusunun artması ve kentleşmenin hızlanması

*Gelişmekte olan ülkelerde orta sınıfın büyümesi

*Elektrikli ve hibrit araçlara olan talebin artması

DIŞ TİCARET AÇIĞINI AZALTIR

Türk otomotiv sanayinin, bu faktörlerden yararlanarak, küresel otomotiv pazarında daha da güçlü bir konuma gelmesi hedefleniyor.

Türk otomotiv sanayinin gelişiminin, Türkiye ekonomisi için önemli katkıları olmuştur. Bu katkılar şunlardır:

*İstihdam yaratma

*Katma değer üretme

*Dış ticaret açığını azaltma

*Teknoloji transferi sağlama

Otoriteler tarafından, Türk otomotiv sanayinin her geçen gün daha ileriye gitmesi ve TOGG’un özellikle yurt dışı pazarında söz sahibi olması bekleniyor.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Güncel Haberleri