Son dönemde Türkiye otomotiv pazarında yaşanan gelişmeler, ticaret ve tüketici alanında dengeleri etkiledi. Birçok marka, kredi, takas desteği ve nakit indirimi gibi kampanyaları yoğunlaştırırken, ikinci el piyasasında da fiyatlar üzerinde dengeleme süreci yaşandı.
Ticaret Bakanlığının aldığı tedbirler ve yeni ekonomi programının etkisiyle ikinci el piyasasındaki aşırı yüksek fiyatlar dengeye oturdu. Otomotiv sektörünün "yatırım aracı" olarak görülme eğilimi azaldı ve gerçek alıcılar ile otomotiv markaları arasında yeni bir denge oluştu.
SIFIR ARAÇLARDA KAMPANYALAR BAŞLATILDI
Son gelişmelerin ardından, birçok otomotiv markası sıfır otomobillerde çeşitli kampanyalar başlattı. Bazı bayilerin liste fiyatının altında satış yaptığı ve indirim oranlarının yüzde 20'yi bulduğu gözlemleniyor. Bu kampanyalar kapsamında, sıfır araçlarda 100-300 bin liraya kadar indirim yapıldığı da belirtildi.
İkinci el araç piyasasında ise Nisan ayında perakende fiyatların önceki aya göre yüzde 0,73, yılbaşından itibaren ise yüzde 2,24 arttığı görüldü. Ancak bu artışın piyasadaki dengelenmeye işaret ettiği ve fiyatların istikrar kazandığı belirtiliyor.
İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel, bayilerin stoklarını eritmek ve yeni düzenlemelere hazırlanmak için çeşitli kampanyalar düzenlediğini ifade etti. Ayrıca, Avrupa Birliği'nin GSR yönetmeliği kapsamında, 7 Temmuz'dan itibaren satışa izin vermeyeceği araçlar için önlemler alınmaya başlandığını belirtti.
Ertemel, Türkiye otomotiv pazarında yıl sonunda 900-950 bin adetlik bir satış hacmi beklediklerini dile getirdi. .