Loerke, Türkiye'nin reklam sektöründe önemli bir pazar olduğunu ve şu anda dünyada ilk 20 reklam pazarı arasında yer aldığını vurguladı. "Son tahminimiz, reklam harcamalarının küresel olarak %4 ila %4,5 arasında büyüyeceği yönünde; bu, son 10 yılın küresel ortalamasının biraz altında."
Loerke, Türkiye'nin son yıllarda büyüklük olarak iyi ilerleme kaydettiğini ve Kahramanmaraş merkezli depremler nedeniyle bazı belirsizliklerin olduğunu belirtti. Ancak önümüzdeki yıllarda Türkiye'nin bu sektörde önemli bir büyüme potansiyeli olduğunu da söyledi. "Markalar, Türkiye'nin bu pazarda önemli ölçüde büyümeye devam etme potansiyeline güveniyor. Türkiye'de küresel hedefleri olan birçok marka var ve önümüzdeki yıllarda bu sayıyı artırma potansiyeli olduğuna inanıyoruz. Var olmaya devam edeceğiz. Türkiye'de bu markaları çoğaltalım" diye konuştu.
Dünya Reklamverenler Federasyonu'na Çin, Meksika, Güney Afrika, Orta Doğu, Türkiye ve gelişmekte olan pazarlardan katılan çok sayıda marka olduğunu dile getiren Loerke, "Önümüzdeki iki ya da üç yıl içinde üyeliğimizdeki Türk markalarının sayısını en az üç katına çıkarma potansiyeline sahip olduğumuzu düşünüyoruz ve bunun için çalışacağız." dedi.
Reklam verenler Derneği Başkanı Ahmet Pura ise sektörde son 3-4 senedir önemli bir ivme yakalandığını ve Türkiye'deki reklam yatırımlarında Kovid-19 salgınının ilk altı ayında biraz yavaşlama olsa da sonrasında o açığın kapandığını ifade etti.
Sektörde bir önceki yıla oranla yüzde 90'lık bir büyüme yakalandığını aktaran Pura, "Hemen hemen her mecrada büyüme var. Dijitalin payı bütün reklam yatırımlarının içinde yüzde 70'e vardı. Yani biz zamana uymuşuz. Hatta dijital yatırımlarımızın büyüklüğü dünyadaki bazı ülkelerden de ileride. Bu bağlamda biz biraz hızlı gidiyoruz ama sağlam gidiyoruz diye düşünüyorum. Türkiye'deki reklam, pazarlama sektörünün geleceği adına çok önemli gelişmeler bunlar." diye konuştu.
Pura, Küresel Pazarlama Konferansı'nın dünya çapında bir etkinlik olduğunu belirterek, şöyle devam etti:
"Bugün toplantı salonunun dolu olmasının da bize verdiği bir gösterge var. Tüm konuşmacılar çok değerli ve kendi alanlarında güçlü kişiler. Konuşulan konuları bir film haline getireceğiz ki herkese ulaşabilsin bu önemli mesajlar.
Pazarlamanın geleceğinde, reklamın geleceğinde gençlere çok güveniyoruz. Bugün burada birçok şehirden gelen öğrenci arkadaşlarımız da var. Küresel gündem ile çok ilgililer, her fırsatta yanıma gelip reklamcılık hakkında sorular sordular. Reklam sektörünün geleceğini bence emin ellere emanet edeceğiz."