Prof. Dr. Hülya Ensari, stres, kaygı ve belirsizlik gibi faktörlerin, bireyleri alışverişe yönlendirdiğini belirtti.
Ensari, "Doom spending", kişinin stres ve duygusal boşluk hissiyle başa çıkmaya çalışırken yaptığı harcamalardır. Ancak uzun vadede bu davranış, finansal zorluklar ve derinleşen stresle sonuçlanabilir. Alışveriş öncesi duygusal durumun değerlendirilmesi, gereksiz harcamaları azaltmanın önemli bir adımıdır." dedi.
Prof. Dr. Ensari, bilinçli harcama yapmanın ve stres yönetimi için sağlıklı yöntemler edinmenin bu sorunun çözülmesinde etkili olacağını vurgulayarak, " “Bu tür harcamalar, bireylerde anksiyete ve depresyon riskini artırır, bu da ruhsal durumun daha da kötüleşmesine neden olabilir” diye konuştu.
Aşırı harcamanın, aile içindeki ilişkileri olumsuz etkileyebileceğini de ifade eden Ensari, şunları söyledi:
“Finansal sorunlar, çiftler arasında anlaşmazlıklara ve gerginliğe yol açabilir. Ekonomik baskılar, artan iletişim sorunlarına ve ilişkilerin zedelenmesine sebep olabilir. Harcamalar yoluyla elde edilen tatmin, kısa sürelidir ve zamanla bireyde kendine güvensizlik hissine yol açabilir. Bu durum, kişisel tatmin duygusunu azaltır ve bireylerin kendilerini değerli hissetmelerini engelleyebilir.”