Maliye Hazinesi'ne ait olan Kalamış Yat Limanı'nın işletme hakkı, uzun yıllar süren tartışmaların ardından nihayet sonuçlandı. Yapılan ihalede 505 milyon dolarlık rekor bir teklifle en yüksek teklifi veren Vahit Karaarslan, limanın yeni işletmecisi oldu. Rekabet Kurulu, bu özelleştirme sürecine onay vererek işlemin tamamlanmasını sağladı.
2011'DEN BERİ ÖZELLEŞTİRME GÜNDEMİNDE
Kalamış Yat Limanı, 2011 yılından bu yana özelleştirme kapsamında bulunuyordu. 103 bin metrekarelik alan üzerine kurulan yat limanı, 1985 yılında Kadıköy Belediyesi tarafından inşa edilmiş ve 1988 yılında açılmıştı. Ancak, 1992 yılında Milli Emlak Genel Müdürlüğü’nün Kadıköy Belediyesi’ne verdiği tahsisi kaldırmasıyla süreç değişti ve liman, 2011'de özelleştirme kapsamına alındı. Süreç boyunca birçok hukuki dava ve itirazlar yaşandı.
MAHKEMELİK İMAR PLANLARI VE YAT LİMANININ GENİŞLETİLMESİ
Limanın imar planlarında yapılan değişiklikler, yat limanının büyütülmesi ve ticari alanlar yapılmasının önünü açtı. Bu değişikliklere karşı açılan davalar ise hala sürüyor. Özellikle marinaya 40-50 bin metrekare yeni inşaat alanı içeren planlar, Kadıköylüler ve çeşitli çevre örgütleri tarafından tepkiyle karşılandı.
KADIKÖY BELEDİYESİ'NİN TALEBİ REDDEDİLDİ
Kadıköy Belediyesi de, marinanın özelleştirilmesine karşı çıkmış ve bir kamu kurumu olarak bu alanların işletmesinin belediyeye verilmesini talep etmişti. Ancak bu talepten sonuç alınamadı ve belediye ihaleye katılamadı. Kadıköy Belediye Başkanı Şerdil Dara Odabaşı, özelleştirme sürecine karşı çıkmış ve "Kimse bu alanlara çökmesin" diyerek belediyenin bu alanlara talip olduğunu açıklamıştı.
KOÇ HOLDİNG'İN KAZANDIĞI İHALE İPTAL EDİLMİŞTİ
Daha önce yapılan özelleştirme girişimlerinden birinde, 2021 yılında Koç Holding’in bağlı ortaklığı Tek-Art Kalamış ve Fenerbahçe Marmara Turizm Tesisleri A.Ş. (Tek-Art), limanın 40 yıllık işletme hakkını 2,53 milyar lira bedelle kazanmıştı. Ancak Cumhurbaşkanı Erdoğan, 2022 yılında bu kararı iptal etti.