Nejat İşler tarafından seslendirilen "O Gün Geldiğinde" isimli reklam filmi, birçok kişi tarafından Cumhuriyet'in 100. yılı kutlamaları için değil, 14 Mayıs'ta gerçekleşecek olan Cumhurbaşkanlığı seçimlerine bir gönderme olarak algılandı. Reklamın içeriği sosyal medyada tepkilere neden oldu ve tartışmalara yol açtı.
Reklam filmine tepki gösteren Komedyen Şahan Gökbakar eleştirisini şöyle dile getirdi:
“Yeni Rakı Global, yaptığınız reklam videosunu ayıpladım! Özellikle 29 Ekim gibi bu ulusun en önemli milli gününü, hem de 100. yılında, bu kadar ucuz bir algı oyununa kalkan etmenizi kabul edemiyorum. Yiyorsa bir tarafınız "Akp gittiği gün" diye yapaydınız kampanyanızı! Yemedi mi?! Sonra da biz 29 Ekim kastettik ha. Özgür yasamayı rakı içmekle kodlamanız da rahatsız edici de hadi o reklam kısmı diyelim. Ama iş Cumhuriyet'e gelince, orada duracaksınız. Bütün reklamı "iktidarın gittiği gün" metaforu üzerine kurup, sonunda 29 Ekim deyince, işte orada çok ayıp ediyorsunuz...! 29 Ekim ve Cumhuriyet'in 100.yılı, sizin siyasi mesaj algılı rakı reklamınızın mezesi değildir. "
Bu reklamın gündeme gelmesiyle birlikte, reklamın sahibi olan Yeni Rakı'nın kim olduğu merak konusu oldu. Yeni Rakı, Mey Diageo tarafından üretilen bir alkol markasıdır. 2004 yılında Tekel'in özelleştirilmesi sonucu kurulan Mey İçki, Türk rakısı konusundaki uzmanlığıyla tanınır. Mey Diageo, 2024 yılında üçüncü on yılını doldurarak Türkiye'den yurt dışına daha fazla ihracat yapmayı ve Türk şaraplarını ve rakısını dünya çapında tanıtmayı hedeflemektedir. Levent İhsan Kömür, 2012 yılında Mey Diageo ailesine katılmış ve 2017'de Türkiye Genel Müdürü olarak göreve başlamıştır. Yeni Rakı, Türkiye'nin geleneksel içki kültürünün önemli bir parçasını temsil etmektedir.