Hayat felsefesi olmayan insan, boş tenekeye benzer, tın tın yani

Uğur Böceği

İnsanoğlu doğar, büyür yaşar ve ölür. İşte bu geçen zaman dilimi içinde neler yapmalı, yaşadığı hayatta nelerin önem derecesi olmalı. Nelere değer vermeli bunları zaman içinde kendi tecrübelerini, kendisi oluşturuyor. Bunu oluştururken kendi çevresinin bulunduğu kültüre göre şekilleniyor. Bu değerler güzel olabileceği gibi kötüde olabilir. Peki bu değerleri en güzelinin konmasını nasıl sağlarız. İşte benim bu yazıda önemle üzerinde durmak istediğim konuda burada başlıyor aslında.

Okullarda okutulması gereken en önemli ders aslında hayat felsefesidir. İyide bu hayat felsefesi dersinin içinde neler olmalı. Nelerin insanların önceliğine konulmalı.

Bence bu dersin en önemli konularından birisi, vatan sevgisi. İkincisi insanlar arasındaki ikili ilişkilerde nasıl davranılacağını anlatan sosyal ilişkiler. Ayrımcılığın ortadan kaldırılması için kardeşlik duygusunun yerleştirilmesi. Sevgi ve en önemlisi de saygıyı öğretmeli.

Bir mal alırken kendi ihtiyacına göre malın belirlenmesini, özelliklerinin neler olması gerektiğini, bir malın kalitesini nasıl anlayacağını, sağlıklı, ucuz ve kaliteli malın analizini yapabilme yetisini öğretmeli.

İnsanların ikili ilişkilerinde beden dilini öğrenmeyi, alışveriş stratejilerini öğretmeli. İnsanları dinlemeyi saygı duymayı öğrenmeli.

Trafik kurallarını uygulamalı olarak temelden öğretmeli, her levhanın ne demek istediğini, levhayı görür görmez nasıl davranması gerektiğini öğretmeli.

İlkyardım derslerini, bir hastaya, ihtiyaç halinde bir kazada neler yapacağını öğretmeliyiz.

İş güvenliğinin önemini neler yapılması gerektiğini, evde işyerinde okulda hatta her yerde neler yapması gerektiğini bilmeli.

Bir yerde kepçe, dozer veya kamyon vinç çalışması görünce ne yapmalı oradan nasıl geçmeli bir inşaat yakınından geçerken nasıl bir tedbir almalı; onları öğrenmeli. Trafik kazası gördüğünde neler yapmalı bir bir uygulamalı olarak öğretilmesi gerekir.

5. katta bir çiçeği saksı ile balkona koyarken nelere dikkat edeceğini, o saksının aşağı düşmemesi için neler yapacağını, o saksının yere düşmesinden dolayı insanlara zarar verebileceğini öğrenmeli. Ona göre tedbirini almayı bilmeli.

İleride bir işe girdiğinde yaptığı işin iş güvenliği bilgilerini tamamen bilmese de genel iş güvenliği bilgilerini bildiğinden dolayı en az % 70-80 iş güvenliğine aşina olmalı.

Anayasal haklarını, toplum olma bilincini, hak aramanın sınırlarını yakmadan, kırmadan, dökmeden ülkemiz insanına ve çevreye zarar vermeden yapılması gerekliliğini. Yardımseverliği, çevre bilinci ve sorumluluğunu daha birçok şeyi öğrenmeli ve de öğretmeliyiz.

İnsanlar doğduğu andan itibaren bilgi, beceri ve hayatta karşılaşacağı bilgilerle donatılmalı.

Bakın yüce Allah'ımız ne diyor.

"İNSAN BAŞIBOŞ BIRAKILACAĞINI MI SANIYOR?" (KIYAME SURESİ, 36)

"BİZ GÖĞÜ, YERİ VE BU İKİSİ ARASINDA OLANLARI OYUN OLSUN DİYE YARATMADIK." (ENBİYA SURESİ, 16)

"GÖĞÜ, YERİ VE BU İKİSİ ARASINDA OLANLARI BOŞUNA YARATMADIK." (SAD SURESİ, 27)

Biz bu dünyaya başıboş gelemediğimize göre, o zaman bilgi ile donanıp hayat felsefemizi oluşturmak için, devletimizin hayat felsefesi dersini koyması şarttır.

Şu an hayat bilgisi dersi mevcut ama maalesef yetersiz.

''OLMAYA DEVLET CİHANDA BİR NEFES SIHHAT GİBİ'' diyor. Kanuni Sultan Süleyman

Şimdi diyeceksiniz ki! ''Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu''. Bende diyeceğim ki! Doğru nefes almayı bile bilmiyoruz. Lütfen doğru nefes alma tekniğini internetten veya doktorunuzdan öğreniniz.

Şunu unutmayınız ki!

Hayat felsefesi olmayan insan boş tenekeye benzer, tın tın yani.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.