Dünya gibi Türkiye’de de her şey değişiyor, dönüşüyor…
Medya sektörünün bundan geri kalması düşünülemezdi!
Yeni nesil ‘dijital medya dünyası’na bir anda; adeta kavimler halinde göç eden gazetecilerin, televizyoncuların hızına yetişilemezken; yerel medya alanında da bir devrim yaşandı.
Tekrarlamakta fayda var: Medyanın itici gücü olan Basın İlan Kurumu (BİK), sektörü teknolojiyle uyumlu hale getirdi. BİK Genel Müdürü Cavit Erkılınç’ın kararlı tutumuyla meslektaşlarımız yeni nesil gazetecilikte hak ettikleri ortamlarda çalışma imkânına kavuştu. 1 Nisan 2023’te başlayan yasal süreçte 1 Ekim 2023 itibarıyla 6 aylık süre geride kaldı.
‘Basın İlan Kurumu Kriterleri’ni yerine getirenler resmi ilan yayımlamaya devam edecek. Sınavı geçemeyenler için 6 aylık bir ek süre tanıyan Kurum hem mesleği güçlü tutacak yolu açtı hem de oluşabilecek işsizliği önledi!
Ankara’da 6 ay boyunca 10 internet haber sitesi Basın İlan Kurumu’ndan gelen resmi ilanlarla bir yandan yatırım yaptı bir yandan da kriterleri sağlamaya çalıştı. Bugün başarılı olanlar arasında yer alan anadolugazete.com.tr için sevinçliyiz, mutluyuz ve gururluyuz…
Büyük Anadolu Medya Grup bünyesinde, 40 yıllık tecrübenin ışığında atılan doğru adımlar karşılık buldu. Hem bizi her zaman destekleyen yönetimimize teşekkür ediyorum hem de ekip arkadaşlarımı tek tek kutluyor, tebrik ediyorum.
Ama iş bitmedi!.. anadolugazete.com.tr olarak çok önemli hedeflerimiz ve başarmak istediğimiz hayallerimiz var.
ANKARA KENT HABERCİLİĞİ VE ÖTESİ
Oluşan ‘yeni medya’ ortamında kadro ve içerik yönünden yeni yapılanmalara gideceğiz… Başta WhatsApp, Instagram, X ve Facebook gibi uygulamalarla oluşan içerikler, yazılan haberler hızla paylaşılıyor ve yoğun şekilde tüketiliyor. 24 saat yaşayan internet haber portalımızda durmak, biraz soluklanmak mümkün değil. Yarış daha da kızışacak ve dijital bir savaş ortamı oluşacak!
Biz; “yeni medya” ortamının sağladığı avantajları en iyi şekilde kullanarak hem Ankara kent gazeteciliği alanında bir çığır açmak hem de bölge, Türkiye ve dünya haberlerini okurlarımızla paylaşmak istiyoruz…
İKİ ÖNEMLİ HATIRLATMA…
Konuyla ilgili olarak daha önce kaleme aldığım, “Basın İlan Kurumu ile oluşan yeni medya ortamında iddiamız var” başlıklı yazımdan iki bölümü, gelinen nokta itibarıyla önemsediğim için bir kez daha paylaşmak istiyorum:
BİR:
Şu gerçeği medya mensupları da sektör yatırımcıları da çok iyi bilmeli: Kopyala/yapıştır dönemi bitti. Özgün ve üretken olmalısınız. Üretilen haberler, içerikler Google keşfet ile insanların önüne düşmeli. Meslek ahlakı ve ilkeleri göz ardı edilmemeli…
Rakiplerinize özenebilirsiniz ama çalamazsınız; taklit edebilir ama kopyala/yapıştır yapamazsınız. Yaparsanız ‘Google’da sizi affetmez
İKİ:
Bizim yönümüz de tarafımız da Türkiye’dir, başkenttir…
Sektörün ve mesleğimizin iki önemli kurumu olan Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı ve Basın İlan Kurumu’nun oluşumuna katkı sağladığı yerelden evrensele güçlü medya içinde yerimizi aldık. İddiamız ve hedeflerimiz var…
Bizi takip etmeye devam edin…