SAYIŞTAY BAŞKANI METİN YENER KİMDİR?
Metin Yener, 1972 yılında Ankara'da doğmuştur. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi'nde İktisat Bölümü'nden mezun olmuştur. Meslek hayatına Başbakanlık'ta Uzman Yardımcısı olarak başlamıştır. Daha sonra Başbakanlık'ta Uzman, Daire Başkanı, Kanunlar ve Kararlar Genel Müdür Yardımcısı ve Personel ve Prensipler Genel Müdürü olarak görev yapmıştır.
Metin Yener, 3 Ağustos 2018 tarihinde Cumhurbaşkanlığı Personel ve Prensipler Genel Müdürü olarak atanmıştır. Aynı zamanda Gazi Üniversitesi'nde İktisat Politikası Anabilim Dalı'nda ve ABD'deki Indiana Üniversitesi'nde yüksek lisans eğitimini tamamlamıştır.
22 Haziran 2021 tarihinde Türkiye Büyük Millet Meclisi'nin 94. birleşiminde Sayıştay Başkanlığı'na seçilmiştir. Metin Yener evli ve iki çocuk babasıdır. İngilizceyi de yabancı dil olarak kullanabilmektedir.
SAYIŞTAY NEDİR?
Sayıştay, Türkiye Cumhuriyeti'nin en üst düzey denetim kurumudur. Türkiye'nin bağımsız ve tarafsız bir denetim yapısını sağlamak amacıyla kurulmuştur. Anayasa tarafından tanınan yetkilere sahip olan Sayıştay, kamu kaynaklarının etkili, verimli ve ekonomik bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını denetler.
SAYIŞTAY'IN GÖREVİ NEDİR?
Sayıştay'ın temel görevi, kamu kurumları ve kuruluşları, belediyeler, kamu iktisadi teşebbüsleri, vakıflar ve diğer kamu tüzel kişileri ile bunların hesap, işlem ve faaliyetlerini denetlemektir. Ayrıca Sayıştay, devletin gelir ve giderlerini, borç ve alacaklarını, mal varlığını ve yönetimini denetleyerek, kaynakların doğru ve etkili bir şekilde kullanılıp kullanılmadığını değerlendirir.
Sayıştay'ın denetim faaliyetleri yasalarla belirlenir ve bağımsız bir şekilde yürütülür. Denetim sonuçları, Sayıştay raporları halinde kamuoyuna açıklanır. Bu raporlar, hükümete ve ilgili kuruluşlara yönetim ve mali kontrol konularında önerilerde bulunur.
Sayıştay, Türkiye'de mali açıdan hesap verebilirlik, şeffaflık ve denetim kültürünün gelişmesine katkıda bulunan önemli bir kurumdur. Amacı, kamu kaynaklarının etkin ve verimli bir şekilde kullanılmasını sağlamak ve yolsuzluk, israf ve hataları tespit ederek önlemektir.