ÖZEL HABER: GAMZE ERDOĞAN
Spor Yazarı Yetkiner Mayda, 35 yıllık spor medyası deneyimiyle bugünkü spor medyasının durumunu https://www.anadolugazete.com.tr’ye anlattı. Eskiden maça gitmeden haber yazma şansın olmadığı belirtten Mayda, teknolojiyle birlikte de yapılan haberin niteliği değiştiğini ifade etti. Gazeteciliği toplumun aynası olmaya benzeten Mayda, “Gazetecilik toplumun aynası olmak demektir. Toplum neyse gazeteci de odur, şu an toplum nasılsa gazeteciler de öyle” dedi.
SPOR MEDYASININ KÖKENLERİ
Spor medyasının dijitalle birlikte önem kazandığını ifade eden Mayda, internetin ve dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte spor medyası daha da çeşitlendi ve erişilebilir hale geldiğini söyledi. Mayda, spor medyasının köklerinden bugüne kadar olan süreci şu sözlerle özeltedi:
“Spor medyasının kökenleri 19. yüzyıla dayanıyor. O dönemde, spor haberleri genellikle gazetelerde yazılı olarak yayımlanıyordu. Radyonun ve televizyonun popüler hale gelmesiyle birlikte, spor etkinlikleri canlı olarak yayınlanmaya başlandı ve bu da spor medyasının yaygınlaşmasına yol açtı. Özellikle, 20. yüzyılın ortalarından itibaren gelişen medya teknolojileri, insanların evlerindeki konforlarında spor etkinliklerini izlemelerini sağladı ve spor medyası bu noktada büyük bir önem kazandı”.
Bugün ise, internetin ve dijital teknolojilerin yaygınlaşmasıyla birlikte spor medyasının çeşitlendiğini söyleyen Mayda, “Spor haberleri artık çeşitli web siteleri, mobil uygulamalar, sosyal medya platformları ve dijital abonelik hizmetleri aracılığıyla hızlı bir şekilde yayılabiliyor. Bu da spor medyasının daha geniş bir kitleye ulaşmasını sağladı ve izleyicilerin spor haberlerini istedikleri zaman ve istedikleri yerde takip etmelerini sağladı” dedi.
“HABERİN DOĞRULUĞU KONUSUNDA ENDİŞELER ARTIYOR”
Medyada nitelik konusunda artan tartışmalar dijital platformların yaygınlaşmasıyla arttığını söyleyen Mayda, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Dijitalleşme ve internetin yaygınlaşmasıyla birlikte, spor medyası bazı zorluklarla da karşı karşıya kaldı. Özellikle, sosyal medya platformlarının yükselişiyle birlikte, spor haberlerinin doğruluğu ve kalitesi konusunda endişeler artmaya devam ediyor. Ben gazeteciliği toplumun aynası olarak tanımlıyorum. Toplum nasılsa gazeteci de öyle oluyor. Şu an toplumda da olumlu olumsuz birçok değişme olduğu için gazetecilikte buna paralel olarak ilerliyor”.