Süleyman Basa ve TİMBİR gerçeği

Orhan Kemal Erkılıç

İnternet Medya ve Bilişim Federasyonu (İMEF) ile Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR) Başkanı Dr. Süleyman Basa, imza attığı başarılı proje, etkinlik ve organizasyonlarla büyük takdir topluyor.

Kuruluşuna öncülük yaptığı Birlik Haber Ajansı (BHA); 81 il ve 25 ülke temsilciği ile üyelere ücretsiz haber servis eden ve bu yönüyle dünyada örneği olmayan bir haber ajansı…

Süleyman Basa, 2010 yılından bu yana internet ve internet haberciliği üzerinde gerçekleştirdikleri çalışmaların temel amacını, “internet medyasının özgün içeriklerle kalitesini artırmak” olarak açıklıyor.

3335 sayılı yasa kapsamında Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın onayı ile kurulan TİMBİR, “devlet ile medya arasında bir aracı kurum” rolüyle benzersiz bir hizmet üstlenirken, bu yönde önemli işler yaptı, yapıyor, yapacak…

YASANIN ÖNEMİ VE DOLDURULAN BOŞLUK

Çıkarılan internet medyasıyla ilgili yasanın önemini her fırsatta vurgulayan Dr. Süleyman Basa, internet haber sitelerinin devlet tarafından da kabul edilen, belgelendirilen bir habercilik alanı olduğunu söylüyor.

Bu alanda yaşanan gelişmelerin nereye varacağını öngördüklerini belirten Basa, “İnternet Medya ve Bilişim Federasyonumuz 2010 yılında kurulduğu zaman internet ve internet haberciliği, güvenli internet alanlarında çalışıyorduk. Bu çalışmalar sonucunda TİMBİR doğdu. Burada ana amacımız internet medyasını bir araya getirmek, internet medyasının öncelikle kalitesini artırmak ve üretmekti. Devlet ile medya arasında bir aracı kurum olarak çalışabilmek amacımızdı” dedi.

Bu amaç doğrultusunda çalışırken kendisiyle tanışma imkânı bulduğum Süleyman Basa, işin heyecanını öylesine yoğun yaşıyordu ki Türk İnternet Medya Birliği (TİMBİR), Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın imzaladığı 6909 sayılı kararname ile 7 Mart tarihinde 81 il, 10 ülkede, 100 üye ile birlikte resmen kuruldu.

TİMBİR şu anda bine yakın üyesi, 81 il ve 25 ülkede faaliyet gösteren temsilcilikleriyle dev bir organizasyona dönüştü.

BİRBİRİNDEN DEĞERLİ PROJELER

TİMBİR kabuğuna sığmazken, öncülük ettiği internet medyası için de birçok programla gereken her türlü eğitimi sağlıyor. Bu alanda gerçekleştirilen etkinlik ve projelerden bazıları şöyle:

- Kültür ve Turizm Bakanlığı iş birliğiyle 1000 tane internet haber sitesine telif eğitimi ve kişisel veri eğitimi…

- Sosyal medya kullanımı eğitimi…

- İçişleri Bakanlığı desteğiyle Türk İnternet Medyasının Kalitesini Artırmak projesi kapsamında 7 bölgede habercilik eğitimi…

- Kültür ve Turizm Bakanlığıyla birlikte 7 bölgede Kültür ve Turizm Haberciliği eğitimi…

- 81 ilden 104 kurucunun Ankara’ya gelmesiyle, RTÜK ev sahipliğinde, İçişleri Bakanlığının desteğiyle Afet ve Acil Durum Haberciliği eğitimleri…

Bu tür faydalı faaliyetler, Süleyman Basa’nın “illerinin gönüllü tanıtım elçileri” olarak tanımladığı yerel medya mensuplarını ihtiyaç duydukları bilgiyle donattı.

Kültür ve Turizm Bakanlığıyla Gastronomi Haberciliği Projesi, İçişleri Bakanlığıyla yeni projeler, 7 bölgede, sivil toplum örgütleriyle medya buluşmaları gibi faaliyetler, STK-medya ilişkisini kuvvetlendirmeyi amaçlıyor…

DEZENFORMASYONLA MÜCADELE…

TİMBİR bünyesinde 200’ün üzerinde yerel gazete, 35 yerel televizyon, 200 radyo var, 200 Youtube kanalı var ama bir o kadar da internet haber sitesi mevcut.

Bunların kamuoyunu doğru bilgilendirmesi çok önemli. Bu bakımdan TİMBİR’in temel amaçlarından biri de dezenformasyonla mücadeledir.

Dr. Süleyman Basa’nın bu konudaki düşüncesi çok net: “Dezenformasyonu devlet eliyle yok edemezsiniz!”

O zaman ne yapmak gerekiyor? Doğru haber yapılmalı…

TİMBİR işte tam da bu noktada görev üstleniyor. Basa diyor ki: “Türkiye’de doğru habercilik yapan insanları bir araya getirerek, yalan haber karşısında daha çok doğru haberi yayıp, bir sistem oluşturmak istiyoruz.”

HABER KOOPERATİFİ: BHA

Gerçek habercilik için liyakatli habercilerin öne çıkması gerektiğini söyleyen Basa, yerel basında yerli içeriğin önemine vurgu yapıyor. Ona göre, “Bir yazılıma imza atan genç ne kadar önemliyse içerik üretebilen, doğru içerik üretebilen gençler de o kadar önemli.”

Birlik Haber Ajansı (BHA), bu duygu ve düşünceler ışığında çıktı ortaya.

BHA’yı, “Türkiye’nin haber kooperatifi” olarak tanımlayan TİMBİR Başkanı Basa’nın üyelerden beklentisi ve isteği şöyle: Bizden ücretsiz haber alın, özgün haberler verin.

AJANSIN VE HİZMETİN DÜNYADA ÖRNEĞİ YOK

“Bizim ana mottomuz: Türkiye fark ederse, medya fark eder” diyen Süleyman Basa, Birlik Haber Ajansı’nın kuruluş sürecini şöyle özetliyor:

*Çalışmalarımızı gerçekleştirirken her yerde muhabirimiz olduğunu gördük ve Birlik Haber Ajansı’nı kurduk.

*Ajansımız bir şirket değil, bir kişiye ait değil, tüm üyelerimize ait.

*Türkiye’de ilk defa bir haber kooperatifi kuruldu, dünyada bir örneği yok…

Aynı zamanda; Deprem Bilim Uzmanı, Türkiye Futbol Federasyonu Temsilciler Kurulu Üyesi, Ankara Kent Konseyi Başkan Yardımcısı da olan Dr. Süleyman Basa hem internet haberciliğinde öncü bir rol üstleniyor hem de bitmeyen enerjisi ile memlekete çok alanda fayda sağlıyor…

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.